ماهنامه پیوست شماره ۴۸
شماره ۴۸ ماهنامه پیوست با تیتر اصلی «رام کردن اسب سرکش» در بخش خدمت و تجارت به این سوال پاسخ داده که آیا بانک مرکزی میتواند ساختار شرکت خدمات انفورماتیک را تغییر دهد؟ در بخش گزارش ماه این شماره، به بررسی وضعیت بازیهای رایانهای و موبایلی در ایران پرداختیم. در بخش جهان نیز در پروندهای لینکیدن و تاثیر آن بر بازار کار را بررسی کردیم.
- تیر 96 در یک نگاه
- نیم نگاهی به تیر 96
- مجلس پرکار تابستانی
- تحلیلی بر رشد بخش ارتباطات
- جداسازی محتوا و کالبد بعد از ۱۰ سال
- خرید در همه حال
- سینمای پردرد و رنج در یک شب تابستانی
- کافهبازار و بازیسازی ایرانی؛ از تولد تا بلوغ
- شرط قدرتمند بودن، رویارویی با دنیای واقعی است
- وضعیت بازیهای رایانهای در ایران به زبان آمار و ارقام
- بازیکن هست بازیگر نیست
- 95 درصد بازار بازی در دست محصولات غیرایرانی
- صنعت بازیسازی ایران، رویا یا واقعیت؟
- بازی ایرانی روی میز جراحی
- واقعیتها + آمار و ارقام لینکدین
- لینکدین چگونه لینکدین شد
- همه از ابر حرف میزنند
- جنگ سایبریها
- خداحافظی با انبوه رزومهها و آگهیها
- آغاز دگرگونیها
- از نامههای رسمی تا اموجیها
- رهایی از بمباران رزومهای
- بستر ایمن شبکههای ارتباطی
- قلب تپنده سیلیکون ولی
- دادهها بشکههای نفت نیستند
- آخرین نفر مهمانی
- ماموریت مشترک
- بازیهای جدید
- برای بازی بعد آماده باشید
- تاییدهای بیمعنی
- نیروگاه پر قدرت محتوا
- به صد سال آینده خوشبینم
- ذهنیت دوگانه
- آیا این صنعت هنوز جذاب است
- سرعت در خدمت سادگی
- آکروبات روی طناب
خدمت و تجارت
کاربران دولت الکترونیکی را حس نمیکنند
با توجه به گذشت بیش از یک دهه از مطرح شدن دولت الکترونیکی در کشور، نگاهی گذرا به روند طرح و تکوین آن در ایران برای رسیدن به ترکیببندی از...
ادامه مطلبحقوق و فناوری
زندانی روی مچ پا
ماجراي پابندهای الکترونیکی در ایران به طور رسمی چهار سال است که در سپهر قانونی کشور وجود دارد تا اینکه امسال و با اجازه رئیس قوه قضاییه اجازه داده شده...
ادامه مطلب۱۳۲۹
کاخک
مدیر عامل نیونت، مدیراجرایی سگالنت، عضو انجمن کارفرمایان اینترنت، هیات موسس انجمن شرکتهای PAP، عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهای کل کشور
صندوق پستی
با اضطراب به ساعتم نگاه میکنم، 10 دقیقه دیگر به دفتر میرسم. برای چندمین بار به صفحه تلگرام خیره میشوم. عبارت ...Connecting همچنان بالای لیست گفتوگوهای تلگرام دیده میشود و این بیش از هر چیز دیگری مرا آزار میدهد. مدام با خودم فکر میکنم ممکن است کسی کار ضروریای با من داشته باشد، اما ارتباط برقرارشدنی نیست. به دفتر که میرسم صدای دینگدینگ تلگرام خیالم را آسوده میکند و از اضطرابم کاسته میشود. این چهار ساعت بدون اینترنت مرا یاد...
اغراق نیست بگوییم اگر موبایل نبود، صنعت بازیسازی ما هم وجود نداشت. تقریباً چهار پنج سال پیش، صنعت بازیسازی در ایران در حال ورود به یک بحران جدی بود. بحران نشر و توزیع فیزیکی بازی در کشور و رکود شدید در این حوزه (پس از یک بازه نسبتاً پررونق) باعث شد بسیاری از بازیسازان که برای پلتفرم رایانههای شخصی بازی میساختند با مشکلات جدی روبهرو شوند. هنوز که هنوز است بسیاری از بازیهایی که آن زمان تولید شدند ویترین مغازهها...