چگونه داده میتواند به قصهگویی کمک کند، مخاطبان آینده چه کسانی هستند و چرا هوش مصنوعی نمیتواند جایگزین خلاقیت انسان شود. اینها مسائلی است که دب روی (Deb Roy) مدیر مرکز ارتباطات سازنده (Constructive Communication) امآیتی در گفتوگوی حاضر دربارهشان صحبت میکند. دب روی بخش عمدهای از دوران حرفهایاش را صرف مطالعه درباره کاربرد فناوری از سوی انسان برای برقراری ارتباط کرده است. به عنوان رئیس مرکز ارتباطات سازنده امآیتی مسئول هدایت برنامهای است که سامانههای انسان و ماشین را توسعه میدهد. این سامانهها ارتباطات را گسترش میدهند و فرصت را برای جوامعی فراهم میسازند که قبلاً شنیده نشدهاند. مرکز ارتباطات سازنده حاصل کار قبلی او در آزمایشگاه رسانههای امآیتی بود. روی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رئیس آن آزمایشگاه بود و در سال ۲۰۱۴، آزمایشگاه ماشینهای اجتماعی را راه انداخت. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ دانشمند ارشد رسانه در توییتر بود. گفتوگویی که در ادامه میآید، مصاحبه جاناتان دان، شریک ارشد مککینزی، با روی است که موضوع آن چگونگی تکامل مخاطبان و قصهگویی و آینده رسانهها و سرگرمی است. سرعت تغییر قصهگویی مانند هر چیز دیگری در دوران همهگیری بهشدت افزایش یافت. روایت داستان همراه با شبکههای اجتماعی تکامل پیدا کرد. بسیاری از ما در شبکههای اجتماعی داستانها را تجربه کردیم و مرز بین واقعیت و سرگرمی کمرنگ شده بود؛ تجربههای اجتماعی اغلب اینطورند. اجزای سازنده سازوکار در حال تغییر تعریفهای مخاطب چیست؟مخاطب به عنوان یک مفهوم مثل همیشه اهمیت دارد. اگر قصهگو هستید، بدون مخاطبی که با او ارتباط برقرار کنید چه کاری از دستتان برمیآید؟ مدتی است میدانیم اینترنت و رسانههای اجتماعی مفهوم مخاطب، شیوه شکلگیری مخاطب، رفتارهای مخاطب و نحوه پردازش و پاسخگویی به قصهگویی را عمیقاً متحول کردهاند. قبلاً الگوی نسبتاً معقولی از مخاطب وجود داشت: گروهی از افراد عمدتاً منزوی که از طریق نوعی کانال پخش با آنها ارتباط برقرار میکردید. این...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.