بازار موسیقی دیجیتال در حال پیشرفت است اما زندگی برای استارتآپهای تازهکار روزبهروز سختتر میشود. شرکت ردیو (Rdio) قبل از کریسمس مجبور به خانهتکانی شد و کور موزیک (Cür Music) نتوانست پرداختهایش را به موقع انجام دهد. حتی برخی از بزرگترین بازیکنان این صحنه بدون دغدغه نیستند. اغلب شرکتهای موسیقی همدلی ناچیزی با فناوری دارند اما هنوز این مساله باقی است که چطور برخی استارتآپها بعد از ۲۰ سال تلاش به سودآوری میرسند یا مجبور به خروج از بازار شدهاند. جدول زیر استارتآپهای بزرگ و فعال در زمینه موسیقی و فناوری را با سه مورد از بزرگترین استارتآپهای فناوری، در یک دوره مشخص مقایسه میکند. در این مقایسه موارد تاریخ راهاندازی، جمعآوری بودجه اولیه و ارزش کنونی با هم مقایسه شدهاند. سری الف موضوعی کلیدی است که باید روی آن تمرکز کنیم. این سرمایهگذاری است که باعث میشود یک استارتآپ بتواند به سطح معناداری از تولید محصول در بازار برسد و تیم محصول، توسعه و بازاریابی راه بیندازد. ردیو، دیزر و اسپاتیفای به یک سرمایهگذاری سری الف نیاز داشتند که بیشتر از سرمایه سری الف برای موفقترین استارتآپهای اخیر بوده است. اسپاتیفای تا به حال موفقترین شرکت فناوری در زمینه موسیقی از منظر مقیاس و تاثیر بوده است. این شرکت در اواخر سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و با بودجه سری الف ۶/۲۱ میلیون دلار شروع به کار کرد. در این دوره سرمایهگذاری، اسپاتیفای قراردادهایی را با سه شرکت بزرگ و نیز مرلینز منعقد کرد. بر اساس گزارشها اسپاتیفای قبل از سرمایه سری الف هشت میلیون دلار در اختیار داشته و از این رو سرمایه اولیه آن در واقع ۳۰ میلیون دلار بوده است. این شرکت را با اوبر، ایربیانبی و واتساپ مقایسه کنید تا به نکات جالبی برسید: کلیه این سه شرکت سرمایه سری الف بسیار کمتر داشتهاند (چیزی حدود نصف سرمایه اولیه اسپاتیفای). ایربیانبی و واتساپ دو سال قبل...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.