همزمان با اکران نسخه سهبعدی تایتانیک در برتیانیا و آمریکا، مجله تک رادار گفتوگویی اختصاصی با جیمز کامرون، کارگردان فیلم، منتشر کرده است که در سال 2011 انجام شده بود. کامرون در این گفتوگو درباره روند ساخت تایتانیک و این مساله صحبت میکند که چرا سهبعدیسازی فیلم بعد از تولید، یکی از سختترین کارهایی است که او تاکنون انجام داده. جیمز کامرون بزرگترین حامی فیلمهای سهبعدی در هالیوود امروز است. فیلم آواتار او توانست موج جدیدی از فیلمسازی سهبعدی را با استفاده از تکنیکها و فناوری آغاز کند که ثابت کرد سهبعدی بودن، چیزی بیش از یک حقه در فیلم است. هرچند این مساله به مزاج برخی منتقدان خوش نیامد اما آمارها این واقعیت را تایید میکند. آواتار نه تنها پرفروشترین فیلم سهبعدی ساخته شده در تاریخ است، بلکه پرفروشترین فیلم تاریخ است. یکی از رموز موفقیت آواتار، اولویت دادن کامرون به فناوری سهبعدی در روند تولید آن بود، او اکنون با قرار دادن دانش خود در اختیار دیگر فیلمسازان، کسب درآمد میکند. [caption id="attachment_17035" align="aligncenter" width="1349"] کامرون از کارگردانان هالیوودی است که نویسندگی و کارگردانی نخستین و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما (تایتانیک و آواتار) را در پرونده دارد.[/caption] کامرون و ساخت فیلم مستند نتیجه این مساله را میتوان در نشست بینالمللی تولیدکنندگان دید که در آن گروه کامرون-پیس، که مدیریت مشترک آن بر عهده کامرون و وینس پیس فیلمبردار است، اعلام کرد در حال همکاری با شبکه بیبیسی برای ساخت فیلم مستند «همگام با دایناسورها» است و شرکت اورگرین فیلمز نیز به عنوان اولین شرکت دارای تاییدیه کامرون-پیس معرفی شده است. کامرون درباره این استودیو به تک رادار گفت:«یک فیلمسازی سینمایی است، از این رو در IMAX در انگلستان و در حوزه دیجیتال سهبعدی فعال خواهد بود. ملاقات خیلی خوبی با بیبیسی در اینجا داشتیم و به آنها گفتیم میتوانیم هر کاری را در اینجا انجام دهیم.» همگام...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.