بازیهای اجتماعی تا سال 2016 تقریبا 50 درصد بازار بازیهای ویدئویی را به خود اختصاص خواهند داد. شرکت IDATE به تازگی مطالعهای بر بازیهای اجتماعی منتشر کرده است: تا پایان سال 2012 بازار بازیهای اجتماعی 36 درصد بازار بازیهای اینترنتی و 13 درصد کل بازار بازیهای ویدئویی را به خود اختصاص داد. انتظار میرود سهم این بازار در سال 2016 تا 46 درصد بازار بازیهای اینترنتی و 18 درصد کل بازار بازی، بالا برود. این بازی ویدئویی وارد فاز بلوغ خود شده است. درآمد تخمینی این بخش در سال 2012 برابر 4/5 میلیارد یورو بود که انتظار میرود در سال 2016 به 7/10 میلیارد یورو برسد. فیسبوک با فاصلهای زیاد شرکت پیشرو در پلتفرم بازیهای اجتماعی با 235 میلیون بازیکن فعال در آگوست 2012 است. بازیگران سنتی عرصه بازیهای ویدئویی تمایل خود را به پذیرش عادات مصرفی جدید نشان دادهاند توزیعکنندگان میخواهند مشتریان سنتی خود را «اجتماعی»تر کنند. همچنین بازیهای خود را به صورت رایگان عرضه میکنند. بازیهای کنسولهایی مانند نینتندو و سونی قابلیت اجتماعی، چت ویدئویی و دوستان آنلاین را در نسخههای جدید خود (مانند Wii U و Xbox 720) اضافه کردهاند که روشهای مختلفی برای تماس با همه بازیکنان در سراسر جهان و کمک خواستن از آنهاست. به هر حال، بیشتر شرکتهای بازیهای ویدئویی در فیسبوک حضور ندارند این مساله ممکن است بدان دلیل باشد که آنها واقعیت اهمیت عرضه پیشنهادات خود در فیسبوک را درک نکردهاند یا اینکه ترجیح میدهند با احتیاط منتظر بمانند تا بازار به بلوغی مشخص برسد. همچنین میتواند نشاندهنده این مساله باشد که ریسک نمیکنند خود را در بخشی قرار دهند که موفقیت در آن با همه بخشهای دیگر متفاوت است. مسلما موفقیت در بازیهای اجتماعی معمولا به تعداد بازیکنان نه به کیفیت خود بازی، بستگی دارد. به عبارت دیگر، این واقعیت که تولیدکنندگان بزرگ که در بازیهای اجتماعی سرمایهگذاری کردهاند، رتبه خوبی...