۹ آبان ۱۴۰۳
مصائب بازیسازان با اینترنت فیلترشده و بیکیفیت
این روزها وضعیت بد اینترنت کشور و تاثیر آن بر زندگی شخصی و کاریمان بر کسی پوشیده نیست. در وضعیتی که دلایل بسیاری برای ناراحتی، اضطراب و استرس داریم و در شرایطی که بسیاری از ما برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دورکار و در قرنطینه هستیم و تنها راه ارتباطیمان با همکارانمان پلتفرمها و پیامرسانهای اینترنتی است، این حجم از اختلال و مشکل در وضعیت اینترنت کشور تبعات و صدماتی جدی بر کسبوکارهای آنلاین وارد کرده است. در این یادداشت قصد دارم به بخشی از مشکلات و سختیهایی که در ماههای اخیر برای ما و سایر همکارانمان در اکوسیستم بازیسازی و استارتآپی کشور به وجود آمده است اشاره کنم. استودیوی کوییز آو کینگز از همان روزهای اول فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور، اوایل اسفندماه ۹۸، به حالت دورکار درآمد و تا به امروز این دورکاری ادامه داشته و حداقل تا پایان بهار ۱۴۰۰ هم این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد. در این روزها یکی از بزرگترین چالشهای ما مشکلات مربوط به ارتباط و هماهنگی اعضای تیم، برگزاری جلسات و ارسال و دریافت فایلهای مختلف است. از همان روزهای اول، پس از بررسی و امتحان پلتفرمهای مختلف، پلتفرم دیسکورد را برای برگزاری جلسات روزانه انتخاب کردیم؛ اما دیری نگذشت که دیسکورد فیلتر شد! در آن زمان با استفاده از ویپیانهای مختلف به استفاده از دیسکورد ادامه دادیم، اما این روزها با توجه به وخامت وضعیت اینترنت و ویپیانها، بخش قابل ملاحظهای از اکثر جلسات بابت قطع و وصل شدن افراد مختلف تلف میشود. دیگر پلتفرم ارتباطی ما برای مکالمات، هماهنگیهای روزمره و ارسال فایلها پیامرسان تلگرام است. در همان روزهای قبل از کرونا نیز پلتفرم ارتباطی ما به دلیل امکانات بسیار زیادی که دارد تلگرام بود و تغییر این پلتفرم آن هم در این شرایط کاری بسیار سخت و هزینهبر است. از طرفی به دلیل دورکاری حجم این هماهنگیها...