کمپینهای رفتاری جهت مصرف بهینه انرژی؛ استفاده بهینه با آگاهی
کمپینهای رفتاری با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد صرفهجویی انرژی در سطح جهانی از…
۱ آذر ۱۴۰۳
۸ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه : ۴ دقیقه
رشد صنعت بازیهای رایانهای در هند موجب ایجاد شغل و حرفه به صورت جدی در این کشور شده است. زنان گیمر از اصلیترین و تاثیرگذارترین گیمرها محسوب میشوند و نگرش والدین نسبت به این اتفاق دیگر به مانند گذشته نیست و بهبود یافته است.
به گزارش پیوست، بر اساس مطالعات انجام شده توسط شرکت HP از وضعیت بازیهای رایانهای و گیمرها در هند، این صنعت به لحاظ درآمد، چشمانداز شغلی و موارد دیگر نسبت به سال گذشته (۲۰۲۲) شامل تغییراتی بوده و روند فعالیت در این حرفه افزایشی برآورد شده است.
براساس این گزارش، درآمد گیمرهای حرفهای در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. ۴۰ درصد از گیمرها ادعا میکنند سالانه بین ۷۵۰۰ تا ۱۵ هزار دلار درآمد دارند. بیشتر افراد هندی که در این حوزه فعالیت میکنند اینفلوئنسری، استریمری و حوزه مدیریت ورزشی را به عنوان گزینههای شغلی در آینده میبینند. همچنین مشخص شده است که از هر ۳ گیمر یک نفر برای شهرت و کسب درآمد به صورت حرفهای بازی میکنند.
ویکرام بدی، مدیر ارشد سیستمهای شخصی شرکت HP در بیانیهای گفت:«مشاهده رشد صنعت ورزشهای الکترونیکی و ارائه فرصتهای شغلی متنوع برای گیمرها دلگرمکننده است. ما معتقد هستیم که جوانان هندی قابلیت این را دارند که نه تنها در عرصه جهانی ورزشهای الکترونیکی بزرگ شوند بلکه از فرصتهای کارآفرینی در این صنعت نیز بهره ببرند.»
زمانی که در بستر بازیهای رایانهای صحبت از شغل میشود، منظور ساعتها پشت نمایشگر نشستن نیست. فرصتهای متعددی در زمینههای تولید محتوا، پخش جریانی و سازماندهی رویدادها به وجود آمده است. این چشمانداز اکنون گیمرها را قادر میسازد تا نقشهای متنوعی را کشف کنند. گیمرها در حال حاضر برند و طرفداران خود را دارند و این نتیجه، دستاوردی فراتر از مهارت در بازیهای دیجیتالی است.
میتوان گفت گیمرها با جذب حامیان مالی، درآمدزایی و فعالیت در این محیط به چهرههای تاثیرگذاری تبدیل میشوند که قادر به برقراری ارتباط با مخاطبان متنوع و متکثری هستند. گیمرها با برتری در بازی و ساخت برند شخصی متمایز و همچنین تولید محتوا جذاب در حال ایجاد حرفه هستند.
کاربران بازیهای دیجیتالی در هند صرفا ساکن Metro city نیستند و ۵۹ درصد گیمرها از شهرهای دیگر حضور دارند. ۵۸ درصد از زنان مورد بررسی در میان پاسخ دهندگان ادعا کردهاند «گیمر حرفهای» هستند. ۵۸ درصد از زنان گیمر بیش از ۱۲ ساعت در هفته را به انجام بازیهای رایانهای اختصاص میدهند.
ویکرام بدی در رابطه با نقش زنان گیمر در آینده این صنعت اعلام کرده که فروشگاههای Omen Playground دسترسی آسانتر را برای زنان تسهیل میکند و همچنین HP Gaming Garage آموزش مهارتهای مرتبط در این زمینه را ایجاد خواهد کرد.
او همچنین اظهار کرد:« HP فعالانه به ایجاد محیطی فراگیرتر و حمایتی کمک میکند. در حال حاضر پخش جریانی و تولید محتوا فرصتهای بیشتری را برای زنان مهیا کرده است.»
لازم به ذکر است که اکثر کاربران برای انجام بازی، رایانههای شخصی را به تلفنهای همراه ترجیح میدهند.
با افزایش این روند و تعداد گیمرها در هند، نگرش عمومی والدین در رابطه با حمایت از بازی به طرز مثبتی در حال تغییر است. رشد صنعت بازی از جمله ورزشهای الکترونیکی، موفقیت گیمرها و به رسمیت شناختن بازی توسط دولت از جمله عوامل موثر در این تغییر نگرش به حساب میآید. تحقیقات نشان میدهد که درک و بینش والدین از این نوع بازی بهبود یافته است. درحال حاضر ۴۲ درصد بازی را به عنوان یک سرگرمی و ۴۷ درصد بازی را به عنوان یک گزینه شغلی میبینند.
طبق این اینفوگرافی، ۴۰ درصد والدین در این مورد مثبتاندیش هستند و ۵۶ درصد از آنها نیز به فرزندان خود اجازه میدهند تا در این صنعت فعالیت کنند.
ایپسیتا داسگوپتا، معاون ارشد و مدیرعامل بازار HP هند میگوید:«از آنجایی که هند به عنوان یکی از سه کشور برتر در بازیهای رایانهای در سطح جهان است، ما متعهد به توانمندسازی گیمرها از طریق نوآوری مداوم و ابزارهای پیشرفته هستیم.»
در این باره ویکران بدی نیز گفته که در شرکت HP در حال معرفی ابتکاراتی مانند HP Gaming Garage هستند تا به رشد و الهامبخش بودن گیمرهای نوپا کمک کنند.
البته که تقاضای زیادی در میان گیمرها برای برگزاری کارگاهها و دورههایی برای افزایش مهارتها نیز وجود دارد.
HP Gaming Garage، یک برنامه گواهینامه حرفهای در زمینه مدیریت ورزشهای الکترونیکی و توسعه بازی است. از جمله این ماژولها میتوان به مدیریت ورزشی، طراحی بازی و برنامهنویسی اشاره کرد. این دوره به ۱۲ زبان از جمله انگلیسی، هندی و تلوگو در دسترس خواهد بود.