نسل آینده POSها، دستگاههای هوشمندی با امکاناتی فراتر از پرداخت هستند
نسل آینده پایانههای پرداخت الکترونیکی بانکی شامل دستگاههای هوشمندی خواهند بود که امکاناتی فراتر از…
۴ آذر ۱۴۰۳
۳ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه : ۳ دقیقه
یوتیوب محصولی را در داخل شرکت آزمایش میکند که برای بازی آنلاین طراحی شده است. ایمیلی که برای کارکنان گوگل، شرکت مادر یوتیوب، ارسال شده نشان می دهد این پلتفرم به دنبال حرکتی فراتر از میزبانی ویدیو است.
به گزارش پیوست، این محصول قرار است بازیهای ساده و قابل اشتراکگذاری را شامل شده و یوتیوب را وارد بخش بیشتری از سرگرمی کاربران کند.
والاستریتژورنال میگوید گوگل به تازگی کارکنان خود را برای آزمایش یک محصول جدید به نام «Playables» در یوتیوب دعوت کرده است. براساس ایمیلی که به رویت این روزنامه رسیده است، این محصول به کاربران اجازه میدهد تا در دستگاههای موبایل یا کامپیوتر بازی کنند.
اسکرین شاتی از این محصول نشان میدهد که بازیهایی مثل Stack Bounce، که در آن کاربر باید با پرتاب توپی لایههای آجر را نابود کند، در این آزمایش دیده میشوند. در صورت عرضه این محصول، کاربران میتوانند با استفاده از مرورگر و در وبسایت یوتیوب یا از طریق اپلیکیشن اندروید یا IOS به بازی بپردازند.
یوتیوب که میلیاردها کاربر فعال ماهانه دارد در حال حاضر به همراه توییچ، پلتفرم تحت مالکیت آمازون، یکی از پلتفرمهای محبوب گیمرها برای مشاهده محتوا است. میزبانی بازی در کنار محتوا ردپای این پلتفرم در صنعت گیمینگ را پررنگ تر میکند و گام دیگری از نیل موهان، مدیر ارشد اجرایی یوتیوب، برای افزایش درآمد این شرکت محسوب میشود.
گوگل پیش از این در صنعت بازی موفقیت و شکستهایی را تجربه کرده است. این شرکت از کارکنان خود خواسته تا پیش از عرضه عمومی خدمات یوتیوب را در داخل آزمایش کنند و جزئیات بیشتری از این طرح در دست نیست.
سخنگوی گوگل در بیانیهای گفت: «گیمینگ مدتها است که نقاط توجه یوتیوب است. ما همواره قابلیتهای جدید را آزمایش میکنیم اما در حال حاضر چیزی برای اعلام نداریم.»
فروشگاه گوگل پلی یکی از مراکز اصلی دانلود بازی برای کاربران اندرویدی است و این شرکت از توسعه دهندگانی که بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند مالیاتی ۳۰ درصدی دریافت میکند. در ایمیل جدید گوگل به کارکنان مشخص نشده این شرکت چطور قرار است از محصول جدید گیمینگ کسب درآمد کند.
بازیهای قابل اشتراکگذاری که گوگل به دنبال عرضه آنها با محصول Playables است در پلتفرمهایی مثل فیسبوک و تلگرام قابل دسترسی هستند و به محبوبیت نسبی رسیدهاند. با این حال توسعهدهندگان بزرگ هنوز موفقیتی در این حوزه نداشتهاند.
مخارج مصرف کنندگان در حوزه بازیهای موبایلی، دستهای که بازیهای معمولی و عمدتا رایگان (به همراه تبلیغات) را شامل میشوند، سال گذشته و در دوران نزول پسا پاندمی کمتر شد.
گوگل سال گذشته اعلام کرد کهخدمتی به نام Stadia را در حوزه گیمینگ به دلیل نبود کاربر کافی متوقف میکند. Stadia به کاربران اجازه میداد تا بازیهای خود را به صورت مستقیم از طریق ابر به چندین دستگاه مختلف استریم کنند و گوگل برای عرضه این خدمت یک چیپ اختصاصی را با همکاری شرکت AMD طراحی کرده بود.
پس از توقف این خدمت، فیل هریسون، مدیر این بخش گفت گوگل میتواند از Stadia در بخشهای دیگری از جمله یوتیوب استفاده کند.