Immersive Technology Alliance (اتحادیه فناوری همهجانبه) که پیش از این با نام Sterescopic 3D Gaming Alliance شناخته میشد، اکنون نماینده نیازها و منافع واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، سهبعدی و علائم اشاره است و بازوی مصرفکنندگان این شرکت، Meant to Be Seen، یکی از اولین مکانهای راهاندازی Oculus VR بود. نشریه دولوپ با علم به این فناوری جدید در نشستی با نیل اشنایدر، مدیر اجرایی این سازمان غیرانتفاعی، درباره برنامههای این گروه و توسعه VR و دلیل او برای گذرا نبودن این فضا صحبت کرد.
چرا سازمان خود را از (S3DGA) به(The ITA) تغییر نام دادید؟ نقش واقعیت مجازی در این تصمیمگیری چه بود؟ زمان بنیانگذاری S3DGA در سال 2009، هدف ما موفقیت بازیهای سهبعدی استرسکوپ بود. معتقد بودیم انتقال فناوری از صفحههای السیدی سهبعدی به هولوگرامهای بدون نیاز به عینک نوعی جادوست که تصویر را از ناکجا ایجاد میکند. ما برای آیندهای شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و دیگر فناوریهای مابین برنامهریزی نکرده بودیم. بخش Meant to Be Seen بازوی مصرفی همان شرکت اولیه بود و همه چیز از همانجا برنامهریزی میشد. همانجا بود که جان کورمک و پالمر لاکی برای اولین بار یکدیگر را دیدند و VR Oculus را راهاندازی کردند. همانجایی است که Virtuix Omni از Virtuix زاده شد و آغاز شرکتهایی مانند Cloudhead Games و Minecraft VR بود. شرکت S3DGA از بسیاری شرکتهای بزرگ عرصه VR امروز هزینه اشتراک دریافت کرد و مسلم بود باید نیازهای آنها را برآورده میکرد، لذا این اتحادیه باید نامش را به The Immersive Techonology Alliance تغییر میداد. واقعیت مجازی چه فرصتهایی را در مقایسه با دیگر فناوریها در اختیار ما میگذارد؟ از دیدگاه توسعه محتوا، من واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را از بسیاری جهات مجزا میدانم. مثلا فرصت زیادی در حوزه بازارهای آموزش و تحصیل وجود دارد. هفته قبل با کسی صحبت میکردم و میگفتم به جای تشریح قورباغه در کلاس درس میتوان از روشهای دیجیتالی استفاده کرد و به این ترتیب جان کلی قورباغه را نجات داد. به این ترتیب نسخه واقعیت مجازی میتواند شامل HMD از شرکت اوکولوس VReila و... باشد اما واقعیت افزوده میتواند با VRCast یا محصولات مشابه روی یک میز سهبعدی کار کند. برای ایجاد این احتمالات گزینههای بسیاری در دسترس خواهد بود. پتانسیل بسیار بالایی برای فیلمهای واقعیت مجازی، مراسم و برنامههای واقعیت افزوده وجود دارد. یک نمونه عالی Next3D است که از دوربین برای ایجاد تجربهای استفاده...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.