skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پیوست جهان

مارک میلر

مسیر تحول بازی‌های اجتماعی به کدام سمت است

به یاد بازی مونوپولی با خانواده

مارک میلر

۲۹ مرداد ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۷ دقیقه

شماره ۱۵

تاریخ به‌روزرسانی: ۷ آبان ۱۳۹۸

با توجه به مدیریت بخش مهندسی CityVille و FarmVille 2 در شرکت زینگا و نیز فعالیت به عنوان بنیانگذار استودیو بازی‌های موبایل با نام SomaSim، می‌توان گفت رابرت زوبک کاملا می‌داند آینده صنعت بازی به کدام سمت خواهد رفت. من درباره بازی‌های اجتماعی و تغییرات آینده در شبکه‌های اجتماعی و اینکه Minecraft می‌تواند نمونه روندهای مهم آینده در صنعت بازی باشد، با او به گفت‌وگو نشستم.

بیشتر فعالیت‌های شما در حوزه بازی‌های اجتماعی بوده است که در مقام یک ژانر توانسته‌اند به صورت موفقیت‌آمیز جمعیتی جدید و غیرسنتی را به سمت بازی‌هایی جذب کنند که در مقایسه با بازی‌های چندنفره پیشرفته برای اهالی حرفه‌ای بازی، تعریفی «توخالی» از «اجتماعی» را عرضه می‌کنند. فکر می‌کنید بازی‌های اجتماعی آینده چه تغییری در تعامل بازیکنان با دوستان‌شان در داخل بازی ایجاد خواهند کرد؟ فکر می‌کنید آیا 10 سال دیگر هنوز هم حرف از بازی‌های اجتماعی معنی‌دار خواهد بود؟ بازی CityVille با خانواده و دوستانی که معمولا بازی نمی‌کنند یا خود را اهل بازی نمی‌دانند، واقعا تجربه عالی بود. من را به یاد تجربه عالی کارت‌بازی روی میز ناهارخوری با آن همه شوخی‌ها و صحبت‌ها می‌انداخت - که البته دیگر امکانش وجود ندارد چون کیلومترها دور از هم زندگی می‌کنیم. اما وقتی باز هم بازی Uno یا Risk را با اعضای خانواده انجام می‌دهیم، هنر به‌کاررفته در بازی تنها بخشی از تجربه است. یک تجربه دیگر نیز وجود دارد که شما تنها با مساوی کردن با مادر، یا اتحاد ارتش‌تان با برادر برای شکست پسرعمویتان، به دست می‌آورید. لذت آن بازی‌ها از همین تعاملات اجتماعی حاصل می شود و من فکر می‌کنم مساله در مورد بازی‌های اجتماعی آنلاین نیز صحت دارد. بازی‌های چندنفره برای «طرفداران اصلی» اصلا ارتباطی با این نوع تجربه‌ها ندارد؛ مخصوصا وقتی در برابر غریبه‌ها بازی می‌کنید. شاید مساله سن هم در میان باشد زیرا من وقتی 20 ساله بودم اصلا به ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و خانواده‌ام فکر نمی‌کردم اما حالا فکر می‌کنم و بسیار جالب است که از طریق بازی با هم ارتباط داریم. به نظر من بازی‌ها از این نظر در آینده خواهند درخشید. در زمینه بازی‌های کامپیوتری، این روشی جدید برای ادامه بازی و نه اتمام آن است. شاید 10 سال دیگر آنها را بازی‌های اجتماعی خطاب نکنیم اما همچنان به صورتی...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۱۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1v0

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو