skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

معاون فناوری اطلاعات همراه اول:

موتور هواپیمای در حال حرکت را عوض کردیم

میثم قاسمی تحریریه

۵ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

شماره ۶۰

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

اول اردیبهشت‌ماه امسال همراه اول اعلام کرد: «پیرو ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان این اپراتور جهت ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر به مشترکان، ممکن است مشکلاتی برای آنها ایجاد شود که بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنیم.» اما در ادامه راه حتی سرویس‌های پایه این اپراتور مانند تماس صوتی نیز برای مدتی مختل شد. داستان چه بود؟ چرا ارتقای سامانه‌ها تا این حد بر سرویس‌های اپراتور اول تلفن همراه کشور تاثیر گذاشت و اکنون که چند ماه از آن زمان می‌گذرد وضعیت به چه صورتی است؟ مرد اول این تغییرات علی فیروزآبادی، معاون فناوری اطلاعات همراه اول، است. با او درباره وضعیت شبکه همراه اول و تغییراتی که در این اپراتور ایجاد شده گفت‌وگو کرده‌ایم.

اول اردیبهشت‌ماه امسال همراه اول اعلام کرد: «پیرو ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان این اپراتور جهت ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر به مشترکان، ممکن است مشکلاتی برای آنها ایجاد شود که بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنیم.» اما در ادامه راه حتی سرویس‌های پایه این اپراتور مانند تماس صوتی نیز برای مدتی مختل شد. داستان چه بود؟ چرا ارتقای سامانه‌ها تا این حد بر سرویس‌های اپراتور اول تلفن همراه کشور تاثیر گذاشت و اکنون که چند ماه از آن زمان می‌گذرد وضعیت به چه صورتی است؟ مرد اول این تغییرات علی فیروزآبادی، معاون فناوری اطلاعات همراه اول، است. با او درباره وضعیت شبکه همراه اول و تغییراتی که در این اپراتور ایجاد شده گفت‌وگو کرده‌ایم. اول اردیبهشت‌ماه همراه اول اعلام کرد تغییراتی در سامانه خدمات مشتریانش ایجاد می‌کند و ممکن است مشترکانش با اختلال‌هایی روبه‌رو شوند، اما دامنه این موضوع بسیار گسترده‌تر شد و ادامه یافت. موضوع از چه قرار بود؟ برای پاسخ به این سوال باید مقدمه‌ای عرض کنم. شرکت مخابرات ایران از سال ۷۹ یا آن‌طور که من به خاطر دارم از سال ۸۲ به دنبال پیاده‌سازی مجموعه‌ای از سیستم‌های فناوری اطلاعات بود که حوزه BSS و بعضاً OSS و ESS را شامل می‌شد. در این سال‌ها مناقصه‌هایی نیز انجام دادند و به صورت بخشی کارهایی انجام شد، اما هیچ‌وقت آن سامانه‌هایی که می‌خواستند- که مهم‌ترین‌شان CCBS (customer care and billing system) و ERP بود- محقق نشد. این موضوع همچنان به شکل جدی در دستور کار قرار داشت تا اینکه آخرین بار وقتی در سال ۹۱ شرکت اینونتیو (Inventive) طرح استراتژی پنج‌ساله را برای شرکت ارتباطات سیار ایران تهیه کرد در حوزه فناوری اطلاعات دو CBS و CRM را گنجاند. چون اجرای این دو پروژه تاثیر زیادی بر کسب‌وکار و سرویس‌های همراه اول می‌گذاشت وسواس زیادی سر اجرای آن وجود داشت که در نهایت در سال ۹۵ آن را...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۶۰ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶۰ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/2e0
میثم قاسمیتحریریه

    سال ۸۱ رشته مهندسی را رها کردم به شوق روزنامه‌نگاری. از همان سال تاکنون، در حوزه‌های مختلفی مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، ورزشی و... در رسانه‌هایی مانند همشهری، حیات‌نو، توسعه، عصر ارتباط و... کار کرده‌ام. از میانه سال ۹۲ و پس از حدود ۳ سال دوری از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیوست آمدم و دوباره روزنامه‌نگار این رشته شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو