skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

صندوق نوآوری با ایجاد نهاد واسط روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند

تحریریه پیوست

۱۱ دی ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

صندوق نوآوری و شکوفایی به جای ارائه صرف تسهیلات، از طریق ایجاد نهادهای واسط مالی در سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با پیوست درباره سازوکار این نهاد واسط اعلام کرد: «حمایت ما برای تامین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق ایجاد یک نهاد واسط خواهد بود. یعنی با انجمن‌ها، شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و سازمان‌ها، نهاد واسطی را ایجاد و سرمایه موردنیاز کسب‌وکارهای نوپا را در آن تزریق می‌کنیم. آن نهاد هم سراغ شرکت‌ها رفته و به آنها خدمات مالی خواهد داد.»
علی ناظمی، با تاکید بر اینکه تمرکز این صندوق بر توسعه، سرمایه‌گذاری و مشارکت در این نهادهای واسط از طریق همکاری با بخش خصوصی خواهد بود، درباره سقف سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در این نهادهای واسط گفت: «طبق قانون ما تا سقف ۴۰ درصد می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم مابقی به عهده بخش خصوصی است.»

ناظمی در پاسخ به این سوال پیوست که کدام نهاد به عنوان نهاد واسط مورد نظر شما این مسئولیت را به عهده خواهد داشت اعلام کرد: «این نهاد واسط می‌تواند هر بنگاه‌ سرمایه‌گذاری، شرکت‌های صنعتی بزرگ، انجمن‌ها، مجموعه شتابدهنده‌ها یا هر نهاد واسطی باشد که بتواند راحت‌تر به استارت‌آپ‌ها خدمات بدهد. از آنجایی که ما ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان و دهها استارت‌آپ داریم، نمی‌توانیم همه آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارزیابی کنیم و به آنها خدمات بدهیم.» به گفته معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با ایجاد نهادهای واسط هر یک از آنها به ۲۰ تا ۳۰ مورد از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی خدمات خواهند داد و به این ترتیب تقسیم کار صورت می‌گیرد.

ناظمی همچنین از نهایی شدن سازوکار همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های جسورانه خبر داد و گفت: « به زودی به صندوق‌ها و سازمان‌هایی که برای فعالیت به عنوان نهاد واسط آمادگی دارند  فراخوان خواهیم داد.»

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به این سوال که باتوجه به الزام این صندوق در ارائه خدمات تنها به شرکت‌های دانش‌بنیان آیا محدودیتی در حمایت از استارتاپ‌ها خواهید داشت یا خیر، اعلام کرد: «نهاد واسط می‌تواند هم به استارت‌آپ‌ها و هم به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات بدهد. بنابراین این نهاد، محدودیتی از این منظر ندارد.»

ناظمی تاکید کرد: «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های جسورانه بورسی، صندوقهای پژوهشی و فاند آو‌ فاندز (Fund if Funds)  الگوهای صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در دوره جدید فعالیت این صندوق خواهند بود.»

 

http://pvst.ir/5p4

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو