skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پیوست جهان

برایان ماسوپ

پیش‌بینی شبکه‌های چندپلتفرمی و بازی‌های موبایل

جهان بازی‌های فراپلتفرمی

برایان ماسوپ

۲۹ مرداد ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

شماره ۱۵

تاریخ به‌روزرسانی: ۷ آبان ۱۳۹۸

در کنفرانس بازی‌های اجتماعی سال گذشته فرصت داشتیم دو سوال مهم را درباره آینده بازی‌های موبایل و اجتماعی را از برت تریل، بنیانگذار 12gigs.com بپرسیم.

  آیا ساخت شبکه چندپلتفرمی بازی امکان دارد؟ آیا نیاز جهان همین است؟ شبکه بازی چندپلتفرمی چیزی است که سال گذشته بسیاری آن را اتفاق مهم سال بعد می‌دانستند. ایده این بود: شبیه فیس‌بوک که یک گراف اجتماعی دارد، شرکت باید گراف بازی خاص خود را داشته باشد و افرادی را به هم متصل کنیم که بازی‌ها و پلتفرم‌های مختلفی را دوست دارند. در حال حاضر فیس‌بوک تنها شرکتی است که در تولید شبکه بازی چندپلتفرمی موفق بوده است. دیگر شرکت‌های بزرگ بازی از جمله DeNA و Gree در بازار ژاپن موفقیت‌هایی داشته‌اند اما سال گذشته به سمت مدل توزیع‌کننده پیش رفتند. مساله اینکه آیا بازیکنان Clash of Clans به این اهمیت می‌دهند که دوستان‌شان در این بازی، چه بازی‌های دیگری هم انجام می‌دهند یا خیر، هنوز مشخص نیست. من فکر می‌کنم صنعت بازی خودش بیش از بازیکنان به این موضوع اهمیت می‌دهد که در لیست بازی‌های گوشی‌شان، کدام بازی در صدر قرار دارد. چالش‌های فنی پیش روی دنیای موبایل چیست؟ مساله موبایل این است که تولیدکنندگان برجسته باید قمار بزرگی کنند. آنها باید برای افزایش فراگیری خود بازی‌های چندپلتفرمی ایجاد کنند. اما برای تامین بهترین تجربه، شرکت‌ها باید بومی عمل کنند: برای iOS به معنی برنامه‌ریزی به زبان C شیءگرا و برای برنامه اندروید به معنی جاواست. اخیرا برخی شرکت‌ها از راه‌حل‌های فناوری مانند Unity استفاده می‌کنند که اگر نسخه Pro یا HTML5 آن را استفاده کنید، گران‌قیمت است ولی امکان «یک بار نوشتن، استفاده در همه جا» را دارد اما واقعا چندان کارآمد نیست. هرچند HTML5 در مرورگرهای اینترنت بسیار خوب عمل می‌کند، با این حال ایجاد یک بازی باکیفیت که بیشتر برنامه‌های بومی را کنار بزند، بسیار دشوار است. اگر برنامه‌نویسان به دنبال ایجاد تجارب اجتماعی و HTML5 مانند Bingo در 12gigs باشند، باید بسیاری از خصوصیات آن را کنار بگذارند تا روی دستگاه‌های موبایل جواب بدهد....

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۱۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1t7

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو