اقتصاد گیگ تکامل پیدا کرده است. کار گیگ دیگر صرفاً شغل دوم نیست بلکه به منبع حسرتبرانگیز درآمد تبدیل شده. نسل هزاره پیشگام این حرکت است و در این نوشتار به پیشبینی رشد، ظرفیت و چالشهای این دنیای متفاوت کار میپردازیم. وقتی جوناز اسپوال، میچ براون و راب اولدر Playe را در سال ۲۰۲۱ راهاندازی کردند، هدفشان این بود که به نیاز فزاینده برای نوآوری کسبوکارها و جذب استعدادهای خلاق پاسخ دهند. این سه نفر با الهام گرفتن از روند پیوستن استعدادهای برتر خلاق به اقتصاد گیگ، چشماندازی برای یک پلتفرم جهانی ترسیم کردند که در آن فریلنسرهای خلاق فعالیت میکردند. این سه نفر از روش پیشگامهای دیجیتالی مانند فریلنسر، آپورک و فایور استفاده کردند اما تصمیم گرفتند تغییر خلاقانه منحصربهفردی به Playe اضافه کنند. براون به سیایاُ مگزین میگوید: «تمرکز ما بر صنایع خلاق واکنشی به نیاز آشکار به تحول در این فضا و امکان شتاب دادن به آن بود.» [caption id="attachment_196167" align="aligncenter" width="691"] هیلا کلاین: فریلنسرها ایدههای تازه با خود میآورند[/caption] این تازهوارد بهموقع و در دوران نقطه عطف اقتصاد گیگ یا فریلنسری ظهور کرد. اقتصاد گیگ پدیده جدیدی نیست اما امروز به لطف دیجیتالی شدن و افزایش کاربرد کسبوکارهای گیگ، تکامل پیدا کرده است. همهگیری کووید-۱۹ مجبورمان کرد درباره روش کارمان تجدید نظر کنیم. نتیجهاش افزایش شتابان اهمیت کار گیگ بوده است. تحولی جهانی هند که بهتازگی به پرجمعیتترین کشور جهان تبدیل شده انتظار دارد کارکنان گیگ این کشور را پیش ببرند. بر اساس تحقیق مشترک شرکت مشاوره مدیریت جهانی زینوف و مایکروسافت، در حال حاضر، ۷.۷ آزادکار گیگ در هند حضور دارند- انتظار میرود این رقم تا سال ۲۰۳۰ بیش از سه برابر شود و به ۲۳.۵ میلیون برسد. چنین روندی سود ۲۵۰ میلیارد دلاری خواهد داشت. تحقیق مذکور روند جالبی را آشکار کرد: حدود نیمی از کارکنان گیگ هند در دوران قبل از همهگیری در...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.