مدیرعامل هاشور: مخاطبان هاشور، سرمایهدار نیستند
۳ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه : ۸ دقیقه
شماره ۱۱۳
در میان تبلیغات رنگارنگ سریالها و فیلمهای نمایش خانگی که این روزها جنجال زیادی به پا کردهاند، «هاشور» پلتفرمی آرام و بیسروصداست که انگار مثل درویشی سر در گریبان خود برده و از غوغای جهان، فارغ است. هاشور برای مستندسازان و علاقهمند به این بخش از هنر هفتم، آشنا و در میان عموم مردم، کمتر شناختهشده است. هرچند گاهی با مستندهایی چون «توران خانم» به سطح یک جامعه هنری میرسد. با فرزاد آذریپور، مدیرعامل هاشور، درباره گذشته، حال و آینده این پلتفرم گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید. وجه تمایز شما با سایر پلتفرمهای VOD این است که شما فقط در حوزه مستند و فیلم کوتاه فعالیت میکنید و بهنوعی میتوان گفت تنها پلتفرم ایران در حوزه هنر و تجربه هستید. بله اسم ما را گذاشتهاند هنر و تجربه VODها. چه شد که به فکر تاسیس پلتفرمی افتادید که میشد حدس زد درآمد آن کمتر از سایر بخشها باشد؟ ما Niche market مشخصی داریم. بخش اصلی ایده هاشور به سوابق شغلی من برمیگردد. سالها قبل با شرکتی به نام «رسانه پویا» کار میکردم که در حوزه مستند مشغول فعالیت بودند. ارتباط من با دوستان مستندساز از آنجا آغاز شد. بعد از آن که فعالیتشان تعطیل شد، ارتباطاتم با فعالان این حوزه باقی ماند. زمان گذشت و فرصتی برای من پیش آمد، فرصتی که از یک سمت با فعالان حوزه IT و آوابرید و دیتاسنترش آشنا شده بودم و از سوی دیگر دوستان مستندساز را در کنارم داشتم. این دو عامل ایده «هاشور» را در ذهن من ایجاد کرد. زمانی که ما در سال ۹۶ آغاز به فعالیت کردیم سایر پلتفرمها تنها محتواهای خارجی میگذاشتند و هنوز تولید شروع نشده بود. تقریباً تولید از سال ۹۷ شروع شد. قبل از آن فیلمهای خارجی و دوبله پخش میشد. در صورتی که هاشور صد درصد محتوای داخلی است و به خارج از...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید