برخی معتقدند کاربر یا به عبارت دیگر «خویشتن آفلاین» (خود آفلاین) عامل اصلی ایجاد پرسونای آنلاین است. اما برخی صاحبنظران دیگر نقش پرسونای آنلاین را زیر ذرهبین قرار میدهند تا نشان دهند که آواتار نیز عاملیت و نفوذ دارد. بر اساس نظر دوم، رابطه آواتار و کاربر بیشتر از نوع دیالکتیک است و دو طرف به یکدیگر وابستهاند. استدلال من این است که ضرورت اتکا به آواتار به عنوان ابزار یا خویشتن بسطیافته باعث شده خویشتننمایی غوطهورکننده و فرااجتماعی (parasocial) برای کاربر افزایش پیدا کند. بهاینترتیب، کاربر و آواتار رابطه همزیستی دارند. تفاوت یا تشابه: آواتار-پرسونا دو عبارت آواتار و پرسونا معمولاً به صورت مترادف مورد استفاده قرار میگیرند. این دو عبارت، شباهتهایی با یکدیگر دارند اما تفاوتهایشان به اندازهای زیاد است که تفاوت مفهومیشان را توجیه میکند. محققان از عبارت «پرسونا» استفاده میکنند تا به راهکارهای ساختن انواع هویتهای عمومی، رابطه بین فرد و جامعه و عملکرد افراد و هویت در بستر اجتماعی اشاره کنند. ساختن هویت در دنیای معاصر به طور فزایندهای از طریق هویتهای دیجیتالی عمومی انجام میگیرد. بنابراین، راهکارها و عملکرد پرسونا زمینه را برای درک ارتباطات بین خویشتننمایی افراد در زمینههای آنلاین فراهم میکنند. به طور خلاصه، پرسونا از تعامل بین فرد و جامعه پدید میآید و یک هویت عمومی استراتژیک است برای مدیریت انواع ابعاد زندگی و خودسازی عمومی. فراگیر شدن فناوری ارزان وب ۲.۰ فرصت زیادی برای انجام آزمایش درباره هویت در دنیاهای اجتماعی آنلاین پدید آورده است. مطالعات پرسونا بر فرهنگ بازیهای آنلاین نیز تمرکز میکنند تا بازنمایی خویشتن عمومی در رسانههای اجتماعی را تحلیل کنند. برای مثال، برخی محققان استدلال میکنند که بازیهای آنلاین مانند Persona ابزار استراتژیک و تاکتیکی را در اختیار کاربران قرار میدهند. کاربران با چنین ابزاری میتوانند انواع پرسوناهای آنلاین دیگر را شناسایی کنند و درک مناسبی از خویشتن عمومی در مقام عمل به دست آورند. میتوان...