skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

حجت جاهد، فعال صنعت بیمه و بانکی:

بیمه‌ها نباید اشتباه بانک‌ها را تکرار کنند

۲۵ دی ۱۳۹۶

زمان مطالعه : ۹ دقیقه

شماره ۵۴

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

موضوع بیمه تراکنش‌های بانکی موضوع جدیدی نیست، اما باوجود گذشت بیش از یک دهه از مطرح شدن آن هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته. برخی مقصر اصلی را بانک‌ها و برخی دیگر بیمه‌ها را در این زمینه مقصر می‌دانند. در این خصوص با حجت جاهد فعال صنعت بیمه و بانکی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر می‌خوانید:

تقریباً ۱۰ سال از رشد نمایی میزان تراکنش‌های الکترونیکی گذشته است و با وجود اینکه بسیاری از فعالان بانکداری الکترونیکی در این سال‌ها همه از الزام بیمه تراکنش‌های الکترونیکی صحبت کرده‌اند، اما هنوز شرکت‌های بیمه‌ای در این زمینه قدمی برنداشته‌اند. از سویی به نظر می‌رسد بانک‌ها نیز قدم موثری برای ترغیب شرکت‌های بیمه به ارائه این خدمت برنداشته‌اند. به نظر شما به چه دلیل هنوز شرکت‌های بیمه‌ای یا بانک‌ها اقدام به ارائه بیمه تراکنش‌های الکترنیکی نکرده‌اند؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید به موضوع از وجوه مختلف توجه کرد. در دهه ۸۰ بانک‌های خصوصی تازه ‌شکل گرفته بودند و بسیاری از بانک‌های خصوصی نیز از سال ۸۴ به بعد فعالیت جدی خود را آغاز کردند، از همین رو در آ‌ن دوره بانک‌ها بیشتر به دنبال حرکت‌های توسعه‌ای بودند. در اصل بانک‌ها می‌خواستند تراکنش‌های الکترونیکی خود را توسعه دهند. کربانکینگ یا سیستم‌های یکپارچه بانکی تازه در حال شکل‌گیری بود، از سویی بانک‌ها از نظر سودآوری در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند، از همین رو این وجه کار تقریباً کمرنگ شد و مورد توجه بانک‌ها قرار نگرفت. باید توجه داشت که هر گونه مدیریت ریسک که پایه اصلی کار شرکت‌های بیمه‌ای است با یکسری محدودیت‌ها، لیمیتیشن و ادیت‌هایی همراه است، در حالی‌ که بانک‌ها فقط به ‌دنبال توسعه بودند یا اینکه هنوز چارچوب‌ها برای خود بانک‌ها مشخص نبود تا بتوانند طبق آن چارچوب‌ها عمل‌کنند. در اصل می‌خواهید بگویید که هنوز فضا برای خود بانک‌ها نیز مشخص نبود؟ چارچوب‌ها برای بانک‌ها مشخص نبود و از سویی بیمه جدید نیز هنوز شکل‌ نگرفته بود. بیمه‌ها سنتی بودند، پس از مدتی بیمه‌های جدید مانند بیمه‌های زندگی شکل گرفتند. در واقع توسعه بیمه‌های تجاری نیز نشأت‌گرفته از همان فضا بود. بانک‌ها علاقه‌مندی خود را در آن زمان نشان داده بودند؟ خیر، هنوز بانک‌ها علاقه‌مندی خود را نشان نداده بودند. هرچند برخی از شرکت‌های بیمه جدید...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۵۴ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۵۴ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/mx

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو