آیا تماشاخونه میتواند یک غولکش برای پخش آنلاین باشد؟ ستاره شدن بدون ستارهها
۵ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه : ۱۳ دقیقه
شماره ۱۱۶
تماشاخونه زمینه کاری: ارائهدهنده خدمات VOD نیروی انسانی: ۹۰ نفر سال تاسیس: ۱۳۹۸ صدای آبریز لابی ساختمان و مبلهای بنفش و نارنجی و قرمز و بوی قهوه و موسیقی متن فیلم سینما پارادیزوی موریکونه را بگذارید کنار پوسترهای فیلمهای سینمایی و تابلوی فیلمهای برجسته سینمای جهان، آنجا که واکین فینیکس در نقش جوکر رقصان به شما نگاه میکند. راه دور نروید، اینجا رایمون مدیا یا همان خانه تولید تماشاخونه است. «تماشاخونه» پلتفرم نمایش خانگی فیلم درخواستی هوشمند است که از سوی شرکت آسیاتک ارائه شده است. تماشاخونه، گرچه از سال ۹۸ با پشتیبانی آسیاتک راهاندازی شده بود و مدتها فیلمها و سریالهای خارجی و ایرانی پخش میکرد، اما از سال ۱۴۰۲ توانست محصولات اختصاصی خودش را روانه بازار کند. در حال حاضر سریال «آمستردام» و پدر گوآردیولا سریالهایی هستند تماشاخونه پخش آن را بر عهده گرفته است و در ماههای آینده محصولات اختصاصی دیگری هم در این پلتفرم رونمایی میشود. بار صداوسیما روی دوش VODها امیرحسین حیدری مدیرعامل تماشاخونه است، کسی که بهواقع میتوان او را پایهریز تغییرات عمده تماشاخونه به شمار آورد. حیدری معماری خوانده و در کنار معماری، کارگردانی سینما را با فیلم کوتاه تجربه کرده است، سالها تدوینگر سینما و تیزرهای تبلیغاتی بوده و با سینما بهخوبی آشناست. او کرونا را یکی از عوامل مهم رشد پلتفرمهای VOD و حتی پایهریز اتفافات مهم برای تماشاخونه میداند: «کرونا زمین بازی را عوض کرد، پلتفرمها شکل گرفتند و این فرصت در خانه ماندن و دورکاری باعث جهش پلتفرمهای نمایش خانگی شد. فیلیمو و نماوا جهش خیرهکنندهای داشتند و طبیعتاً زحمات زیادی برای این رشد کشیدند. بیاغراق باید بگویم پلتفرمهای نمایش خانگی در دوران کرونا جور سینما و تلویزیون را کشیدند، سالن سینما و صنعت سینما تعطیل بود، اما تلویزیون میتوانست خدمات بهتری به عموم مردم ارائه کند که متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاد و بار این مسئولیت...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید