skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پرونده

آلن کوک

آلن کوک

جنا آرباناس

جنا آرباناس

موسسه دیلویت وب۳ و متاورس را لایه جدید مهم می‌خواند؛ پلتفرم بعدی اینترنت

آلن کوک
آلن کوک
جنا آرباناس
جنا آرباناس

۱۱ مهر ۱۴۰۱

زمان مطالعه : ۹ دقیقه

شماره ۱۰۵

اگر از بزرگ‌نمایی‌ها و انتقادها عبور کنیم، وب۳ و متاورس در حال شکل دادن به لایه اپلیکیشنی جدید برای اینترنت هستند. رهبران چگونه می‌توانند این تکامل را بهتر درک کنند و این روند چه معنایی برای کسب‌وکارها، سازمان‌ها و جامعه دارد؟ اینترنت با از بین بردن فاصله، وصل کردن همه‌کس و همه‌چیز و انتشار جریان‌های عظیم اطلاعات بزرگ‌ترین تحول را بعد از اختراع دستگاه چاپ رقم زده است. حالا نیاز به استانداردسازی و هم‌کنش‌پذیری یا تعامل‌پذیری (interoperability) در سرویس‌ها و سیستم‌ها افزایش یافته است. انسجام بیشتری نیز حول شکاف‌های بازار شکل گرفته است. رابط‌های کاربری شهودی‌تر و بی‌نقص‌اند. و حکمرانی به‌ صورت کارآمد محتوا و تجربه‌ها را تنظیم می‌کند و درعین‌حال از پیشرفت حمایت به عمل می‌آورد. موج جدیدی از تحول‌آفرینان بومی در متاورس و وب۳ راه افتاده که می‌تواند به آینده اینترنت شکل بدهد. جنبش‌های مردمی که به ‌طور مستقیم مدل‌های کسب‌وکار عصر وب۲ را به چالش می‌کشند نقش‌آفرینان این موج جدید تلقی می‌شوند. همان‌طور که ایمون کلی و جیسون گیرزاداس نشان داده‌اند، فناوری‌هایی مانند وب۳ و متاورس قرار است پیشرفت انقلابی و تحولات فناوری را رقم بزنند. این پیشرفت و تحول ممکن است شکل‌های جدیدی از ارتباطات، نوآوری، نمونه‌سازی و تشکیل اجتماع- و فرصت‌های جدید کسب‌وکار- را به وجود آورند. متاورس و وب۳ بادهای قدرتمند تحول‌اند و احتمالاً ما را به «دنیاها»ی آتی چالش‌انگیز می‌برند. متاورس از رفتارهای دیجیتالی‌مان پدید می‌آید امروزه مردم اغلب از طریق شبکه‌های جهانی با جامعه ارتباط برقرار می‌کنند، ظاهرشان را با فیلترهای واقعیت افزوده‌ای که می‌تواند چهره‌ها را ببیند و به آنها واکنش نشان دهد اصلاح می‌کنند، خودشان را پشت آواتارها پنهان می‌کنند، لباس‌های مجازی می‌خرند و در دنیاهای بازی عظیم به کنسرت می‌روند. شرکت‌ها جلسه‌های چهره‌به‌چهره‌شان را از راه دور یا مجازی برگزار می‌کنند و می‌توانند برای آموزش، دیداری‌سازی و همکاری هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بپوشند. نسل Z بازی‌های ویدئویی...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۱۰۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱۰۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
https://pvst.ir/da5

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو