skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

مدیرعامل پست بانک اعلام کرد:

رشد ۳۵ درصدی ارائه تسهیلات به حوزه ICT

۸ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد ارائه تسهیلات به بخش IT  و ICT در ۹ ماه نخست سال جاری از ۲۷ درصد به ۳۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش پیوست، بهزاد شیری در نشست خبری که به مناسبت آغاز بیست و چهارمین سال فعالیت بانک برگزار شد در پاسخ به سوال پیوست در مورد میزان تسهیلات ارائه شده به بخش IT و ICT  از سوی پست‌بانک گفت: «به استناد ماده ٣١ قانون ایجاد شرکت پست، ٢ ماموریت به پست بانک محول شده است. اول اینکه یک بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه IT و ICT و دوم بانک در دسترس مناطق محروم و کم برخوردار و روستایی است. در ارائه تسهیلات به بخش ‌ICT و خدمات با رشد قابل توجه روبرو بودیم.»
شیری اعلام می‌کند که در مورد میزان عرضه تسهیلات آمار شفافی ندارند اما در ۹ ماه نخست سال جاری از ٢٧ درصد به ٣۵ درصد رشد داشته است. او همچنین تاکید کرد: «در سال‌های آینده بخشی به نام تسهیلات ایجاد می‌کنیم تا آمار شفافی دراین زمینه اعلام کنیم.»
در ادامه شیری در پاسخ به سوالی درمورد اقدامات پست‌بانک در حوزه بانکداری دیجیتال بیان کرد: «در حوزه بانکداری دیجیتال ما براساس سند وزارت اقتصاد که به بانک‌ها ابلاغ شده است، تا پایان سال باید نقشه راه بانکداری دیجیتال تدوین کنیم. در پست بانک تیمی متشکل از بخش خصوصی و متخصصان برای تدوین این برنامه شکل گرفته است.»
او ادامه داد: «از سمت وزارت ارتباطات همچنین ملزم به تحقق اقتصاد هوشمند شدیم و در حوزه ارز رمزها و بلاک‌چین مقدمات کار شروع شده است. البته هنوز به محصول خاصی نرسیدیم و بعدا دراین مورد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»
بهزاد شیری همچنین در این مراسم گزارشی از عملکرد ٩ ماهه نخست سال مالی ۹۸ پست بانک ارائه داد. او درخصوص عملکرد پست بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی گفت: «در بانکداری الکترونیکی پست بانک ٣ هزار و ۶٣ دستگاه ATM در سراسر کشور دارد. با اینکه سهم ما از بازار پول کمتر از یک درصد است اما در بازار ابزار پرداخت ATM سهم ۵ درصدی داریم.»
 شیری همچنین بیان کرد: « ATM ها ابزارهای پرداخت هزینه‌بری برای بانک‌ها هستند؛ اما پست بانک رسالت دارد تا در مناطق کم‌درآمد و روستایی خدمت‌رسانی کند. به همین خاطر بیش از ۷۰ درصد از دستگاه‌های ATM در روستاها نصب شده است.»
براساس گفته‌های مدیرعامل پست بانک سال‌های گذشته دستگاه‌های ATM از  سرویس خارج می‌شدند و مشتری نمی‌توانست خدماتی از این دستگاه‌ها دریافت کند به همین خاطر پست‌بانک توقف هر دستگاه را به حداقل ممکن رساند. او دراین مورد توضیح داد: «هدف ما این بود تا این ابزار ۲۴ ساعته در اختیار مشتری باشد به همین خاطر دراین مورد اقداماتی انجام دادیم  و درصد میزان توقف ATM از ۱۸۹ ساعت در اردبیهشت ۹۸ به حدود ۶۱ ساعت در آبان ۹۸ رسیده است.»
شیری همچنین در مورد  وضعیت POSE بیان کرد: «در مورد POSEها هم نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشتیم. ۶۰ درصد از این POSEها در مناطق روستایی قرار دارند.»
او ادامه داد: «ابزارهای پرداخت توسط شرکت‌های PSP پشتبانی می‌شوند اما این شرکت‌ها کمتر رغبت دارند تا در روستا خدمات خود را عرضه کنند. در محیط روستایی تعداد تراکنش‌ها کمتر از محیط شهری و صنعتی است. به همین خاطر برای این شرکت‌ها صرفه اقتصادی ندارد اما ما در کنار صرفه اقتصادی خدمت رسانی به روستاها را نیز در دستور کار خود داریم.»
 شیری همچنین تاکید کرد: «۸۹ درصد از ATMها در روستاها پذیرندگی هستند یعنی افراد کارت بانک‌های دیگر را دارند و عملیات بانکی در ATM پست بانک صورت می‌گیرد. اما تنها ۱۱ درصد کارت‌های پست بانک در روستاها در ATM عملیات بانکی انجام می‌دهند. بانک‌ها تنها کارت به روستاییان دادند بدون اینکه زیرساختی ایجاد کنند.اما پست بانک همواره به روستاییان در حال خدمت‌رسانی است.»
http://pvst.ir/77o

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو