skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی برای جلوگیری از فیلترینگ کسب و کارها

تحریریه پیوست

۲۶ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

در جلسه امروز (۲۶شهریور) شورای عالی فضای مجازی به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری، این شورا مصوبه جدیدی برای جلوگیری از فیلترینگ بدون ضابطه کسبوکارهای آنلاین تصویب کرد.

بر این اساس چنانچه سایتهای اینترنتی مرتکب تخلف یا تخلفاتی شوند که قوه قضائیه تشخیص دهد لازم است با آنها برخورد و یا فیلتر شوند؛ به منظور صیانت از اشتغال، پیش از هر برخوردی، به آن‌ها فرصت رفع اشکالات مدنظر قوه قضائیه داده شود و اگر اشکالات برطرف نشد، برخورد قانونی انجام شود. این مصوبه در شورا بعد از به بحث گذاشتن موضوع فیلترینگ ۱۸۰ سرویس فعال در حوزه آژانس مسافرتی آنلاین به تصویب رسید.

در حالی این مصوبه در شورای عالی فضای مجازی برای جلوگیری از فیلترینگ کسبوکارهای آنلاین به تصویب رسیده که سال گذشته نیز، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، خبر از تشکیل کمیتهای متشکل از معاونت حقوقی رییس جمهوری، وزارت ارتباطات و وزارت کار و معاونت علمی و فناوری را داد تا هر نوع شکایتی که بدنه دولت از کسبوکارهای نوپا دارد، قبل از طرح در مراجع قضایی، در این کمیته بررسی شود. اما شواهد و فیلتر چندین سایت فعال در حوزه تبلیغات آنلاین در تیر ماه سال جاری نشان داد این کمیته هم نتوانسته است جلوی فیلترینگ بی‌ضابطه کسبوکارهای آنلاین از سمت مراجع قضایی را بگیرد.

به گزارش ایسنا، از دیگر مواردی که در این جلسه به تصویب رسید آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادلات اطلاعات بین دستگاهی (که طبق ماده 67 قانون برنامه پنجساله ششم،  به منظور تقویت دولت الکترونیک و مقدمه توسعه دولت الکترونیک است) بود.

http://pvst.ir/5fx

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو