تیم دادهای یونیتی با مشارکت دلتا دیانای، اعداد و ارقام را رصد کردند و آمار و ارقام جالبی در مورد بازیهای موبایلی به دست آوردند که میخواهیم در اینجا آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. تحلیل ارائهشده در این گزارش حاصل دادههای داخلی از دستههای بازی در گوگلپلی و اپاستور از ماه ژانویه تا دسامبر ۲۰۱۹ بوده است. در ادامه بر اساس این دادهها به شش نکته جالب توجه اشاره میکنیم. ۱. درآمد حاصل از تبلیغات بازیهای موبایلی رشد ۱/۳۰ درصدی داشته است بازیهای موبایلی از نظر محبوبیت افزایش چشمگیری داشتهاند و هیچ روند کندی در آن مشاهده نمیشود. تبلیغات موبایلی در همه دستههای بازی افزایش پیدا کردهاند. برای برخی از دستههای بازی که اخیراً به ارائه تبلیغ پرداختهاند رشد کمسابقه بوده و این موضوع بیانگر پتانسیلهای بیشتر برای درآمدهای افزون در آینده است. دستههایی که از درآمدزایی تبلیغاتی برای سالها قبل استفاده میکردند (مثل کازینو، ورد و کژوال) رشد چندانی نداشتند اما هر دسته شاهد رشد قابل توجه بوده است. 2. روز اول، هفتم و سیام بهترین عملکرد را در ارائه تبلیغات داشتهاند یکی از افسانهها بین توسعهدهندگان این است که تبلیغات تجربه بازی را محدود میکنند و تعامل کاربر با بازی را کاهش میدهند. دادههای ما نشان میدهد از نظر آماری هیچ تفاوت معناداری بین بازیهای دارای تبلیغ و بدون تبلیغ وجود ندارد. در واقع، برای بازیهایی با تبلیغات، روز اول ۶۵/۱ درصد عملکرد، روز هفتم ۰۱/۱ درصد و روز سیام ۵۴/۰ درصد عملکرد وجود دارد. درس اصلی از این ماجرا این است که اگر تصمیم دارید تبلیغ کنید آن را با تامل انجام دهید. مادامی که تبلیغات جزئی از بازی باشد و با هسته اصلی یکپارچه شود، بازیکنان تعامل بیشتری با بازی برقرار خواهند کرد. 3. تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش در بازیها در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۲/۱۰ درصد رشد داشتهاند تبلیغات ویدئویی پاداشمحور یا...