گیم ریفاینری (GameRefinery) آخرین گزارش خود را با نگاهی دقیق به درآمدزایی بازیهای موبایلی منتشر کرده است. ما با مارکوس رامارک، مدیرعامل گیم ریفاینری، درباره این گزارش گفتوگو کردیم که خلاصه آن را در ادامه میخوانید. پایگاه داده گیم ریفاینری بیش از ۱۰ هزار تحلیل از بازیهای موبایلی به دست داده است. این شرکت به تازگی شرکت ریفلکشن را خریداری کرده و به آنها ظرفیتهای درآمدزایی اضافی و دادههای دانلودی برای بازیهای اندروید و آیاواس در ۳۵ بازار مختلف ارائه میکند. گیم ریفاینری با پایگاه دادهای از دادههای بازیهای موبایلی اخیر توضیح میدهد که اهمیت دسترسی به اطلاعات دقیق در هر مرحله از توسعه بازی برای تصمیمگیری بهتر توسط توسعهدهندگان تا چه اندازه اهمیت دارد. گیم ریفاینری به لطف تحلیلهای تخصصی بینشهایی در زمینه تکامل روند درآمدزایی از طریق سیستمهای Battle Pass و ویدئوهای درون بازی و همچنین تحولات در طراحی بازیها در سال ۲۰۲۰ ارائه میکند. گیم ریفاینری به تازگی ریفلکشن را خریداری کرده است؛ شرکتی که در زمینه تخمین دانلود و درآمد بازیهای اندرویدی و آیاواس فعال است. انگیزش راهبردی برای این تصمیم چه بود؟ تحلیلهای ما اکنون ۲۰۰ ویژگی را برای هر بازی که به پایگاه داده دو هزار موضوعی با بیش از ۱۰ هزار تحلیل اضافه میشود شناسایی کرده است. این تحلیل در درجه اول معطوف به ویژگیها و تعهدات بازیکنان است. به لطف این خرید اکنون میتوانیم این دادهها را با دادههای ریفلکشن در مورد تعداد دانلودها و درآمدها ترکیب کنیم و ارتباط آنها با درآمدزایی را بسنجیم. برای نمونه میتوانیم دادههای دانلود و درآمد را با طبقهبندی ژانرهای خودمان و دادههای ویژگیهای بازیهای موبایلی ترکیب کنیم و بفهمیم چه ویژگیهایی بیشترین درآمد را برای ژانرهای خاص بازی و مخاطبهای هدف داشتهاند. با توجه به تمرکز بیشتر بر حوزه بازیهای موبایلی، فکر میکنید مدلهای درآمدزایی بازی در آینده چه روند تکاملیای خواهند داشت؟ دو...