بازیهای ویدئویی برای بسیاری از مردم در دوران پاندمی محبوب شدهاند، ما را با روایتهای مختلف سرگرم کردهاند یا امکان دادهاند با دوستان و خانوادهها تجربههای بازی مشترک داشته باشیم. اکنون صنعت بازی در حال تجربه اتفاقی عظیم است؛ نه تنها میتوانیم نسل تازهای از کنسولها را در اختیار داشته باشیم بلکه فناوریهای نسل پنجم پتانسیلهای بازیهای موبایلی را دوچندان کردهاند. به لطف تحولات در افزایش سرعت ناشی از نسل پنجم که تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه میرسد و ۱۰ بار بیشتر از نسل چهارم است، بازیکنان میتوانند دانلودهای سریعتری انجام دهند اما بزرگترین تاثیر متوجه تاخیرهای موجود در بازیهاست. با زمانهای واکنش کمتر از پنجهزارم ثانیه بازیها روانتر از همیشه اجرا میشوند و تقریباً هیچ تاخیری بین ورودی و پاسخ بازی وجود نخواهد داشت. با قابلیتهای گستردهتر نسل پنجم این اتفاق حتی برای بازیهایی با بازیکنان زیاد هم میافتد. فرض کنید که نسخه موبایلی کالآو دیوتی را با هزاران بازیکن دیگر و بدون تاخیر و تقریباً با سرعتی کمنظیر بازی کنید. این موضوع به گفته گرگور بلنرود که بر فرصتهای نسل پنجم برای اپراتورهای اریکسون و شرکتهای حامی این فناوری تمرکز دارد اتفاقی رویایی است. او میگوید: «اگر فورتنایت یا کالآو دیوتی را ببینید، آخرین نسخههای این بازیها برای دانلود و بازی رایگان هستند، اما همه چیز معطوف به این است که تا جای ممکن بازیکنان بیشتری داشته باشید. گوشیها از نظر تعداد احتمالاً گستردهترین پلتفرمی هستند که در دنیای امروز مییابیم. چالش اصلی البته کیفیت شبکه است. من فکر میکنم ویژگیهای کلیدی نسل پنجم که واقعاً مرتبط با این موضوع است پهنای باند و تاخیر کمی است که سرانجام به دست میآوریم. صنعت بازیسازی احتمالاً یکی از حوزههایی است که مزایای زیادی از این موضوع کسب میکند.» بازیکنان حرفهای در حال حاضر هم از مزایای نسل پنجم که فناوری سریعتری برای بازیهای چندنفره دارد استفاده میکنند. سانتیاگو تنوریو...