بر کسی پوشیده نیست که پاندمی زندگی ما را به طور وحشتناکی دستخوش تغییر کرده است. افزایش استثنایی پرداختهای مشتریان در استورها دگرگونی بیسابقهای در وضعیت این فروشگاههای مجازی به حساب میآید. در حالی که توسعهدهندگان بازی به شکل سنتی هدف خود را کنسولها و دسکتاپها تعیین کردهاند، ۲۰ کامیون با بار ۲۰ میلیارد دلار اسکناس میآید و میرود، بیآنکه شرکتها به این فرصت فکر کرده باشند. اعداد پرزرق و برق تحلیلگران App Annie در گزارش شفاف و عیان خود بازیها را حوزهای اعلام کردهاند که رقم حیرتانگیز ۸۰ درصد از پول مشتریان در گوگلپلی طی سهماهه سوم سال ۲۰۲۰ صرف آنها شده است (۶۵ درصد برای iOS). پاندمی کووید-19 باعث افزایش ۱۵ درصدی دانلودهای هفتگی بازی نسبت به سال قبل در همین دوره زمانی شده است و بیش از یک میلیارد دانلود را در هر هفته رقم زده است. ۲۰ میلیارد دلار رقمی است که باعث شده توسعهدهندگان بازیها درباره رویکردشان در تمرکز بر حوزه سختافزار تجدید نظر کنند. چرا شرکتهایی مثل سونی و مایکروسافت به خاطر به دست آوردن سودهای حاشیهای سختافزار تلاش کنند وقتی میتوانند پول بیشتری با موبایلهای مشتریان کسب کنند؟ همین مساله است که جنگ و کشاکشهای قدیمی کنسولها را وارد بازار فریبنده بازیهای موبایلی کرده است. این امر همچنین نشان میدهد که به رغم این نظریه محبوب که تلفنهای هوشمند برای گیمرهای حرفهای به قدر کفایت خوب نیستند، بازیهای موبایلی میتوانند آینده واقعی گیمینگ باشند. شرکتها فقط زمانی به چنین نظراتی اهمیت میدهند که روندها را میسازند. بازیهایی مثل Fortnite و PUBG هنگامی به محبوبیت گسترده دست یافتند که اپلیکیشنهای موبایلیشان سر از اپاستورها درآوردند و مخاطبانی را هدف قرار دادند که از این فضای دیجیتالی استقبال میکنند و حاضرند پول خود را خرج خریدهای درون برنامهای کنند. جای تعجب نیست که غولهایی مثل گوگل، مایکروسافت و آمازون میکوشند بازیهای ابری خود را تقویت...