skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین «پف‌فیلم» از ۵۰ میلیارد تومان عبور کرده است

سمانه سمیع تحریریه

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ گروسری می‌گوید ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین مشترک فیلیمو و اسنپ‌مارکت از ۵۰ میلیارد تومان عبور کرده و این در حالیست که سه و نیم میلیارد تومان به صورت مستقیم در این کمپین هزینه شده است.

به گزارش پیوست، هفتمین رویداد «صبانه» صباویژن با موضوع گیمیفیکشن در برندها برگزار شد. حمیدرضا سلیمانی مدیرمارکتینگ صباویژن در این نشست به کمپین یلدای صباویژن با نام یلدانه اشاره کرد و به موضوع بازی و هنر در برندها پرداخت.

او با اشاره بر ضرورت آماده‌سازی مخاطب پیش از اجرای کمپین بیان کرد: «برای آماده‌سازی، از بسترهایی مانند وبلاگ، وی‌پدیا و پادکستی که در صباویژن داشتیم، استفاده کردیم. همچنین، ساخت ویدیوهای کوتاه و خلاقانه یک دقیقه‌ای یکی از روش‌هایی بود که برای تولید محتوای استاندارد، ساده و کاربردی مورد استفاده قرار گرفت.»
سلیمانی در ادامه به کمپین یلدای صباویژن اشاره کرد و گفت: «کمپین یلدا آن هم در زمانی که افراد به دنبال بلک فرایدی بودند، توانست به گونه‌ای ما را از سایر برندها متفاوت کند، بنابراین از تجربه کمپین یلداویژن طی دو سال گذشته در اجرای این کمپین استفاده کردیم، از سوی دیگر باید یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کردیم تا مخاطب پس از دو سال به سوی ما بیاید، در نهایت به راه حل گروهی‌بازی و رقابت فردی برای راه‌اندازی کمپین یلدانه فکر کردیم.»

حمیدرضا سلیمانی مدیرمارکتینگ صباویژن معتقد است سرنخ‌های پس از کمپین‌ها نباید رها شود.

مدیریت احساسات و افکار در حین کمپین‌ها

بر اساس گفته‌های سلیمانی، یکی از نکات اساسی که در کمپین یلدانه برآن تمرکز شده است، کنترل احساسات و افکار تیم برگزاری، در حین اجرای کمپین‌هاست. او در این‌باره توضیح داد: «توجه به احساسات و فضای ذهنی، که پس از هر کمپین در جامعه و در گفتگوها در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد موضوعی است که باید در تمامی کمپین‌ها مدنظر قرار گیرد و به طور لحظه‌ای کنترل شود. از طرفی برگزارکنندگان کمپین‌ها باید به زمان‌بندی چارت‌ها پایبند باشند و احتمال وقوع هر اتفاق بحرانی را پیش‌بینی کنند. در کمپین‌های بازی‌سازی، مشتریان  نباید رها شوند و توجه به فضای پساکمپین نیز نباید فراموش شود.»
به اعتقاد او وجود قانون مورفی باعث شد تا یک هفته زودتر از موعد کمپین آن را به اجرا برسانند تا بتوانند مشکلات پیش‌بینی نشده در حین اجرای کمپین گیمیفیکیشن را مدیریت کنند.
سلیمانی در ادامه به برگزاری کمپین‌ها و استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها اشاره کرد و بیان کرد: «ظاهر افراد ممکن است با باطن آنها متفاوت باشد. در تجربیات ما با برخی از اینفلوئنسرها، با عدم رعایت پایبندی به وعده‌ها مواجه شدیم. بنابراین، در همکاری با اینفلوئنسرها باید این مسائل را در نظر داشت.»

او همچنین به حساسیت بالای کمپین‌های گیمیفیکیشن در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد: «کمپین‌های گیمیفیکیشن در کسب و کارهای B2B معمولاً به فروش مستقیم منجر نمی‌شوند و به سرعت نتیجه نمی‌دهند. این اقدامات به طور عمده به بازاریابی محتوایی در طولانی مدت کمک می‌کنند و نیازمند داشتن درک صحیح از بازاریابی محتوایی توسط مدیران ارشد سازمان هاست. همچنین، نوع شبکه‌های اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، کاربران توییتر گروه خاصی از کاربران را تشکیل می‌دهند و برای برگزاری کمپین در توییتر، باید تمرکز کامل را بر روی آن قرار دهید. اگر کمپین گیمیفیکیشنی در آغاز دیده نشود، احتمال موفقیت آن کاهش می‌یابد.»

در ادامه، سامان ابطحی، مدیرارشد بازاریابی اسنپ گروسری (اسنپ مارکت و اسنپ اکسپرس)، درباره نتایج و تجربه‌های کمپین‌های مشترک اظهار کرد: «هنگامی که دو برند توانایی برگزاری یک کمپین مشترک را دارند، شرط اصلی آن هماهنگی و همدلی است. در این کمپین، سعی شد تجربه‌ی لذت بردن از تنقلات همراه با تماشای فیلم و سریال را ترکیب کنیم. به همین خاطر از پفیلا به عنوان الگوی سرگرمی در نام کمپین استفاده کردیم.»

مدیرمارکتینگ صبا ویژن: کمپین‌های گیمیفیکشن در توییتر باید با حساسیت ویژه‌ای اجرایی شوند تا بتوان به بازخورد مناسبی رسید.

ابطحی ادامه داد: «کمپین ما براساس آمارهای ارائه شده توانست رکورد بزرگترین کمپین گیمیفیکیشن را کسب کند، این کمپین حدود 1 میلیون نفر بازیکن یکتا داشت، ارزش ریالی مدیاهای اختصاص شده به کمپین از مرز 50 میلیارد تومان عبور کرد، در صورتیکه ما به طور مستقیم 3 میلیارد و 500 تومان در این کمپین هزینه کردیم و این به خودی خود می‌تواند منافع برگزاری یک کمپین مشترک توسط دو برند باشد.»
به گفته ابطحی سوپر اپ اسلایدر اسنپ، آف ساید مدیا، بنر اسنپ اکسپرس به ترتیب بیشترین ورودی را برای تبلیغات کمپین پف‌فیلم داشتند.
مدیرارشد بازاریابی اسنپ گروسری، درباره نتایج اجرای کمپین پف‌فیلم گفت: «ما توانستیم در این کمپین بیشتر از 1 میلیارد ایمپرشن ایجاد کنیم. هدفمان هم این بود که لید جذب کنیم و با یک نرخی افراد را به مشتری دائم تبدیل کنیم.»

https://pvst.ir/hek
سمانه سمیعتحریریه

    همه‌چیز از یک مطلب به اسم «اسپایدرزن» که در دوره ارشدم نوشته بودم شروع شد. درحالی که ۱۰ سال کارمند آژانس هواپیمایی بودم در همان روزها احساس کردم چقدر نوشتن را دوست دارم. از دی ۹۸ با کار در آژانس روابط عمومی پرسش و تولید محتوا شروع کردم. بعد از مدتی نوشتن بخش شرکت‌گردی پیوست را به عهده گرفتم و حالا خبرنگار ثابت پیوستم و دقیقا اینجا و در همین نقطه احساس می‌کنم از اینکه به پیوست، پیوستم خوشحالم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو