نشان: بهجای انتساب دستاوردهای بخش خصوصی به فیلترینگ دلایل واقعی محدودیتها را بگویید
نشان در بیانیهای نسبت به صحبتهای رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی که رشد…
۳۰ آبان ۱۴۰۳
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
زمان مطالعه : ۴ دقیقه
تاریخ بهروزرسانی: ۱ خرداد ۱۴۰۱
اسمارتآپ در اولین ورود خود به حوزه گیم روی پلتفرم بازینگا سرمایهگذاری کرد. نسخه آزمایشی بازینگا ۹ ماه پیش توسط آواگیمز منتشر و با استقبال کاربران مواجه شد. با جذب سرمایه جدید بازینگا که مبتنی بر بازیهای ساده و نوستالژیک است فعالیت خود را توسعه خواهد داد.
به گزارش پیوست، شرکت آواگیمز در قالب یک شتابدهنده برای استودیوی بازی فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرد و به گفته حسین مزروعی، مدیرعامل این شرکت در نهایت در تعداد زیادی از محصولاتی که در ایران ساخته شد نقش داشت.
حسین مزروعی، همبنیانگذار بازینگا در ادامه گفت: نسخه ابتدایی بازینگا را به صورت Soft launch از ۹ ماه پیش منتشر کردیم و با استقبال گسترده کاربران مواجه شدیم. پروژه بازینگا یک پلتفرم سرگرمی اجتماعی است، به این مفهوم که جمعهای دوستانه و خانوادگی می توانند وارد پلتفرم شوند و گروههای دوستانه بسازند و در عین حال که تعاملات اجتماعی دارند سرگرم هم بشوند. پایه بازیها هم بر مبنای بازیهای نوستالژی و گروهی و به صورت آنلاین است.
او با اشاره به اینکه بازینگا یکی از دو پروژه جدید آواگیمز است، گفت: سرمایهگذاری اسمارتآپ روی پروژه بازینگا بوده است. ما نسخه ابتدایی پروژه بازینگا را به صورت Soft launchیا انتشار آزمایشی ۹ ماه پیش منتشر کردیم و با استقبال گسترده کاربران مواجه شدیم.
مدیرعامل آواگیمز افزود: در این ۹ ماه در تعامل با کاربران پروژه را گسترش دادیم و بدون هیچگونه تبلیغات و به صورت ارگانیک بیش از ۲۰۰ هزار نفر محصول بازینگا را نصب کردند. در ادامه و با جذب سرمایهای که توسط اسمارتآپ برای این پروژه اتفاق افتاد ما با سرعت بیشتری بازینگا را توسعه خواهیم داد و امکانات و بازیهای بیشتری به آن اضافه میکنیم.
همبنیانگذار بازینگا همچنین گفت: بعد از اینکه زیرساختهای فنی را مهیا کردیم تا امکان پشتیبانی تعداد بیشتری کاربر به وجود بیاید مقداری از سرمایه جذب شده را صرف بازاریابی محصول خواهیم کرد.
مزروعی در بخش دیگری از این مصاحبه به روال سرمایهگذاری در حوزه گیم اشاره و عنوان کرد: به دلیل اینکه حوزه گیم بسیار تخصصی است و عموم سرمایهگذاران در دنیا هم از لحاظ فنی اطلاعات زیادی از این حوزه ندارند، ارزیابی پروژههای گیم برای آنها بسیار دشوار و پیشبینی درصد موفقیت پروژهها سخت است.
او ادامه داد: به همین دلیل در دنیا بیشترین میزان سرمایهگذاری در گیم توسط ناشران بزرگ انجام میشود. به این معنی پول از کانال ناشران بزرگ به حوزه گیم تزریق میشود چرا که تخصص دارند و سرمایهگذاران هم توسط ناشران بزرگ به حوزه گیم وارد میشوند.
مدیرعامل آواگیمز گفت: در ایران بعضی از سرمایهگذاران به حوزه گیم علاقه داشتند اما به دلیل اینکه نمیتوانستند میزان ریسک این حوزه را موشکافی کنند وارد نشدند یا گاهی شکست خوردند، اما آواگیمز تلاش کرده به عنوان شرکتی که کار نشر انجام میدهد، تعداد زیادی گیم منتشر کرده و در این حوزه تخصص دارد، در ارتباط با تیمهای گیم نقش سوم را بازی و ریسک سرمایهگذاری را کم کند و برای سرمایهگذارانی که میخواهند منابع خود را در حوزه گیم سرمایهگذاری کنند، سرمایهگذاری سهجانبه انجام دهند.
مزروعی در توضیح بیشتر سرمایهگذاری اسمارتآپ روی بازینگا گفت: سرمایهگذاری روی بازینگا از همین سرمایهگذاریههاست. بازینگا در واقعپر.ژهایست که ما خود به ان ورود کرده بودیم و بیش از این برای فازهای اولیه آن هزینه جدی کرده بودیم. بازینگا از لحاظ تکنیکی توسط آواگیمز تایید شده و راهبری میشود و از اینجا به بعد تامین نقدینگی آن توسط اسمارتآپ اتفاق میافتد و این کمک میکند. این شیوه سرمایهگذاری دغدغههای مجموعهای مثل اسمارتآپ در مورد ارزیابی پروژه را کاهش میدهد.
در حال حاضر «بازینگا» روی همهی مارکتهای اندرویدی کافه بازار، مایکت و گوگل پلی در دسترس است و در طول ۹ ماهی که از عمرش میگذرد بیشتر از ۲۰۰ هزار نصب گرفته و روزانه بیش از ۴۰۰۰ نفر کاربر فعال دارد.