skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

خلیج‌فارس به اسنپ باز می‌گردد: نقشه خودمان را توسعه می‌دهیم

تحریریه پیوست

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

روز گذشته (۲ اردیبهشت) برخی کاربران در شبکه‌های مجازی با انتقاد نسبت به استفاده نام خلیج عربی به جای خلیج فارس در نقشه‌ اسنپ، انتقادات زیادی را نسبت به این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شهری مطرح کردند. در نهایت نیز با بالا گرفتن این حجم انتقادات ژوبین علاقبند، مدیرعامل شرکت اسنپ در توئیتر خود اعلام کرد که نقشه فعلی که اسنپ از آن استفاده می‌کند مربوط به گوگل است و به زودی با نقشه بومی این شرکت جایگزین خواهد شد. مدیرعامل اسنپ در توئیتی دیگر نیز تاکید کرد که با این جایگزینی نام خلیج فارس نیز به نقشه مورد استفاده توسط این شرکت باز خواهد گشت. اما چه زمانی قرار است این نقشه بومی اسنپ مورد استفاده رانندگان این  شرکت برای مسیریابی قرار بگیرد.

سرپرست تیم نقشه اسنپ در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که در حال‌حاضر نقشه بومی توسعه داده شده توسط تیم اسنپ به صورت آزمایشی در دسترس رانندگان این شرکت قرار گرفته است.

علی کرمی، سرپرست تیم نقشه اسنپ درباره فرآیند توسعه نقشه بومی تیم اسنپ  به پیوست گفت: «از یک سال پیش که موضوع تحریم‌ها قوت گرفت اسنپ به منظور جلوگیری از اختلال در این سامانه و کاهش هزینه‌ها، بومی کردن سرویس‌ نقشه را در دستور کار خود قرار داد. برخی از این سرویس‌ها مانند جست‌وجو، تعیین فاصله بهینه بین مبدا و مقصد و تبدیل طول و عرض جغرافیایی به آدرس متنی، اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و از سال گذشته در حال استفاده است. همچنین برخی دیگر از سرویس‌ها مانند نمایش نقشه در حالت آزمایشی قرار دارد.»

چالش‌های اسنپ برای توسعه نقشه بومی

به گفته او نسخه آزمایشی نقشه بومی اسنپ چند ماه در سال ۹۷ برای تمامی کاربران این سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل فعال شد؛ اما پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط تیم فنی اسنپ، مشکلاتی در نقشه بومی این سامانه رصد و شناسایی شد که تا رفع آنها، نقشه اسنپ مجدد به نقشه گوگل بازگشت. کرمی در ادامه گفت: «چالش‌های پیش روی تیم نقشه اسنپ شامل مشکلات داده‌ای‌ (مانند کامل یا به روز نبودن نام برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها در شهرهای کوچک)، کندی نمایش در برخی از گوشی های قدیمی و طراحی نقشه است. پس از برطرف کردن مشکلات این نقشه نسخه بومی اسنپ دوباره برای کاربران فعال خواهد شد.»

او اعلام کرد مبنای داده‌های نقشه بومی اسنپ، اوپن استریت ‌مپ (openstreetmap) است که در زیر نقشه به کپی‌رایت آن اشاره شده و در شرایط کنونی اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ به طور کامل روی نقشه بومی اسنپ قرار دارد.  

سرپرست تیم نقشه اسنپ از قابل استفاده بودن نقشه بومی اسنپ برای کاربران این سامانه (راننده و مسافر) خبر داد و در ادامه گفت: «این نقشه به مرور برای تمامی کاربران فعال خواهد شد.» کرمی در پاسخ به این سوال که آیا اسنپ از مسیریاب‌ها و نقشه‌های داخلی دیگر هم استفاده خواهد کرد و نحوه همکاری اسنپ با آنها چگونه خواهد بود گفت: « در حال حاضر این سرویس‌ها صرفا برای تامین نیازهای داخلی شرکت اسنپ در حال تدوین هستند. اما اسنپ برای خدمات‌دهی بهتر به مشتریان به انواع سرویس‌های نقشه نیاز دارد و در این مسیر از همکاری با تمامی متخصصان این حوزه استقبال می‌کند.»

کرمی تاکید می‌کند که این نقشه بومی اسنپ صرفا برای تامین نیازهای داخلی این شرکت است و رقیب دیگر نقشه‌های داخلی محسوب نمی‌شود.

http://pvst.ir/5w6

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو