skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو هستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

عضو تحریریه

هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

سمانه سمیع عضو تحریریه

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

زمان مطالعه : 4 دقیقه

برای بوکمارک این نوشته

هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. حامد نصیری معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انگیزه ورود به کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای را سیاست بنیاد در زمینه حل ابرچالش‌هایی مانند مهاجرت نیروهای انسانی متخصص در این حوزه دانست.

به گزارش پیوست، در نشست خبری‌ای که درباره برنامه‌های این کنفرانس برگزار شد، حامد نصیری معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انگیزه ورود به کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای را سیاست بنیاد در زمینه حل ابرچالش‌هایی مانند مهاجرت دانست و ادامه داد: نه فقط برای اینکه موضوع در زمینه فناوری و سرگرمی است بلکه با رویکرد حل چالش‌های اساسی حوزه صنعت فناوری و گیم وارد عمل شدیم. گرچه به خودی خود مهاجرت را منفی نمی‌دانیم، چون مهاجرت می‌تواند باعث سرریز شدن دانش به داخل کشور شود و بسیاری از کارشناسان و مهاجران دوباره با علم و دانش روز به کشور بازمی‌گردند.

به گفته نصیری، در کمال صداقت اکوسیستم ایران با چالش سرمایه نیروی انسانی مواجه است و حمایت از این رویداد شناخت و تربیت فعالان حوزه بازی و پشتوانه‌سازی نظری است تا افراد فعال در این حوزه بتوانند با به‌روزترین تغییرات آشنا شوند.

جواد راستی مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان هم ضمن مروری بر روند سالانه فعالیت‌های مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای به کمک هیات علمی دانشگاه‌های متخلف در سال ۹۴ در قالب سخنرانی برگزار شد. کم‌کم کنفرانس را مقاله‌محور کردیم و یکسری رویداد جانبی مثل ماراتن بازی‌سازی، لیگ بازی‌های رایانه‌ای را در حوزه فعالیت‌هایمان قرار داد. در تمام این مسیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار ما بود و نهادهای حاکمیتی نیز به نقش موثر دانشگاه‌ها در صنعت بازی‌سازی پی بردند. این کنفرانس‌ از سال ۹۴ با هدف ساخت پروژه‌های بازی و کمک به کسب‌وکار بازی‌های رایانه‌ای هر ساله ادامه پیدا کرد و در حال حاضر مرکز نوآوری ما امکانات مختلفی مثل فضای کار اشتراکی، آزمایشگاه‌های واقعیت افزوده و غیره نیز دارد و از استارت‌آپ حوزه سرگرمی حمایت می‌کند.

راستی در ادامه به افزایش سال به سال مقالات اشاره کرد و سال ۱۴۰۰ را یکی از پربارترین سال‌ها از نظر پنل‌های کنفرانس‌ بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای به شمار آورد.

 

 

راستی همچنین اعلام کرد پیش‌رویداد این کنفرانس از چهار اسفندماه از سوی سخنرانان کلیدی و شناخته‌شده این صنعت و روانشناسان خبره در این حوزه برگزار می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه در کنار ارائه مقالات و سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و پلن‌های مختلفی نیز به همین منظور برگزار می‌شود.

اجتماع‌سازی راهکاری برای معضل مهاجرت

به باور نصیری، «اجتماع‌سازی» بین فعالان این حوزه راهکاری برای حل بحران نیروی انسانی در ایران است و این کنفرانس از حیث علمی و ورود نیروهای انسانی جدید به اکوسیستم در صنعت به شدت اهمیت دارد.

نصیری همچنین تصریح کرد ضمن اهدای جوایز نقدی به بهترین تحقیقات و انتشار مقالات برگزیده، این مقالات می‌توانند به عنوان مانیفستی کاربردی در اختیار دانشگاه‌ها و کسب‌وکارهای این حوزه قرار گیرند.

 

«اجتماع‌سازی» بین فعالان این حوزه راهکاری برای حل بحران نیروی انسانی در  ایران است
حامد نصیری: «اجتماع‌سازی» بین فعالان این حوزه راهکاری برای حل بحران نیروی انسانی در ایران است.

در ادامه جلسه راستی روند ارزیابی مقاله‌ها را در چند لایه، علمی و قابل اتکا خواند: در لایه اول ارزیابی در دبیرخانه از سوی خبره‌های این حوزه انجام می‌شود، اینکه به چه میزان علمی و به‌روز باشند و تا چه حد با مسائل سطح کشور مطابقت داشته باشند تا از همین راه بتوانیم راهکار ارائه بدهیم.

به گفته راستی، در تحقیقی که اخیراً انجام شده است مهاجرت و مشکل منابع انسانی چالش عمده این حوزه است و چالش دوم آنها از منظر فرهنگی است: ما فقر محتوا داریم و می‌خواهیم دانشگاه و حوزه‌های علمیه وارد عمل بشوند و به بازی‌سازها خوراک فرهنگی بدهند. همکاران ما در حوزه‌های مختلف به ظرفیت هنر صنعت رسانه پی برده‌اند و همه کارشناسان از جمله روانشناسان، جامعه‌شناسان و هر رشته‌ای می‌توانند در این زمینه ایده‌پردازی کنند. در حقیقت بازی موضوعی میان‌رشته‌ای است که حتی در بحث درمان‌های روانی و حرکتی مثل فیزیوتراپی نیز کاربردی است و در همه حوزه‌ها نفوذ دارد.

نصیری نیز در تایید صحبت‌های راستی به بهره‌برداری اصولی از مقالات اشاره کرد و افزود: اتفاق خوبی که از سال ۹۴ تاکنون در این کنفرانس رخ داده افزایش مقالات ابداعی است. برای مثال کار روانشناس طراحی بازی نیست اما به کمک یک کارشناس بازی توانسته‌اند بازی‌هایی خلق کنند که برای درمان اختلالات در برخی حوزه‌ها موثر باشد و این یکی از محاسن بزرگ این کنفرانس است. عملاً ورود افراد خبره از صنایع دیگر به حوزه بازی نشان داده که چقدر پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه راهگشاست.

هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی در تاریخ پنجم و ششم اسفند در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

برای بوکمارک این نوشته

https://pvst.ir/bv4
سمانه سمیععضو تحریریه

    همه‌چیز از یک مطلب به اسم «اسپایدرزن» که در دوره ارشدم نوشته بودم شروع شد. درحالی که ۱۰ سال کارمند آژانس هواپیمایی بودم در یک لحظه احساس کردم چقدر نوشتن را دوست دارم. از دی ۹۸ با کار در آژانس روابط عمومی پرسش و تولید محتوا شروع کردم. بعد از مدتی نوشتن بخش شرکت‌گردی پیوست را به عهده گرفتم و حالا خبرنگار ثابت پیوستم و دقیقا اینجا و در همین نقطه احساس می‌کنم چقدر از اینکه به پیوست، پیوستم خوشحالم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    *

    Back To Top
    جستجو