skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

روندهای فناوری‌های آموزشی «EdTech» در سال ۲۰۲۰: نوبت بازی

۴ مرداد ۱۳۹۹

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

شماره ۸۱

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

تقریباً همه ما بر سر این موضوع توافق داریم: سال ۲۰۲۰ مثل هیچ سال دیگری نیست . شیوع کووید-۱۹ منجر به افت عملکرد انواع ‌و اقسام کسب‌وکارهای پیشرو و کارکنان آنها شد. خرده‌فروشی‌ها، بیمه‌، آموزش، گردشگری و سفر و فناوری‌های مالی از صنایعی بودند که بیشتر از بقیه تحت ‌تاثیر قرار گرفتند. اما به‌ رغم این رکود، کسب‌وکارها و سیستم‌ها یاد گرفتند خودشان را بالا بکشند و برای بازگشت به بازار روش‌هایی را جانشین شیوه‌های پیشین کنند. نظام آموزشی که پاندمی میلیاردها دانشجو و دانش‌آموز را در آن تحت ‌تاثیر قرار داد با بهره‌گیری از راهکارهای ادتک توانست راه‌حلی برای رهایی از این شرایط بیابد. مدل کلاس‌های مجازی ثابت کرده‌ که راهکاری ارزشمند برای مقاله با تاثیرات شیوع بوده است. با در نظر گرفتن این نکته که فناوری آموزشی چطور بسترهای آموزشی نوینی را برای کارآموز و موسسات آموزشی باز کرده است، کسب‌وکارها در حوزه ادتک سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند. اگر روی ایده‌ای از ادتک کار می‌کنید یا هدف‌تان مدرن‌سازی بسترهای ادتک موجود است، بهتر است به برخی از روندهای فناوری امسال نگاهی بیندازید. در ادامه تعدادی از آنها را برایتان برشمرده‌ایم. آموزش‌های ویدئویی ارتباطات در آموزش راه ‌دور موضوع کلیدی است. برای تضمین اینکه کارآموز و مربی بتوانند با یکدیگر در گفت‌وگویی دوجانبه تعامل برقرار کنند ارتباطات چهره‌به‌چهره بهترین روش محسوب می‌شود. این نکته مهم از طریق گفت‌وگوهای ویدئویی اجرایی می‌شود. گفت‌وگوهای دیداری که از طریق تماس‌های ویدئویی صورت می‌گیرد به یکی از اصول بخش ادتک تبدیل شده است. موسسات آموزشی و مربی‌های آموزشی از طریق کنفرانس‌های ویدئویی (یک‌به‌یک) یا ویدئوهای پخش ویدئو (یک‌به‌چند) با دانش‌آموزان و والدین ارتباط برقرار می‌کنند. فارغ از برقراری گفت‌وگو، این ابزارها و برنامه‌ها برای آموزش از طریق ویدئو به تعامل و ایجاد انگیزه در کارآموزان نیز کمک می‌کنند. بازی‌سازی در آموزش الکترونیکی شامل مولفه‌های بازی‌ها از جمله چالش، امتیاز، مراحل و غیره است که...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۸۱ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۸۱ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/8c3

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو