واردات و تولید تراشه، مشکل اساسی توسعه زیرساخت هوش مصنوعی است
فعالان حوزه هوش مصنوعی در رویدادی با عنوان دستیابی به عمق هوش مصنوعی با ابراز…
۱۳ آبان ۱۴۰۳
۱۷ اسفند ۱۳۹۷
زمان مطالعه : ۴ دقیقه
تاریخ بهروزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
«بازی کرهای کراس فایر با عنوان «کراس فایر کلاسیک» برای گیمرهای ایرانی فارسیسازی یا بومیسازی شده و به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.»
این جمله نخستین عبارتی بود که عرضهکنندگان بازی «کراس فایر کلاسیک» در مراسم معرفی آن به گیمرهای ایرانی در وصف آن اعلام کردند. ساختمان نوآوری دانشگاه علامه روز پنجشنبه (۱۶ اسفند) میزبان رسانهها،گیمرها و اینفلوئنسرهای حوزه بازی بود تا از بازی کراس فایر کلاسیک رونمایی کنند.
به گزارش پیوست، براساس آنچه در این مراسم اعلام شد عرضه رسمی این بازی در ایران روز دوشنبه (۲۰ اسفند) و از طریق پلتفرم «آریو» اتفاق خواهد افتاد؛ اما پیش از رونمایی اصلی، دستاندرکاران این پلتفرم فروش بازیهای دیجیتال تصمیم گرفته بودند تا از آن رونمایی و آن را به صورت آزمایشی در اختیار گیمرهای ایرانی بگذارند.
به گفته عرفان میرکمالی، مدیرمارکتینگ آریو، برگزاری این پیش مراسم تا رونمایی رسمی بازی «کراس فایر کلاسیک» با هدف دریافت نظرات و پیشنهادهای گیمرهای حرفهای و رسانهها بوده تا به روند بهبود بازی کمک کند.
میرکمالی در مورد نحوه بومیسازی بازی به پیوست گفت: « با توجه به استقبال جهانی از این بازی تصمیم به بومیسازی آن در ایران و معرفی آن به گیمرهای ایرانی شده است. ما مدام و در تمام مراحل طراحی بازی با تیم توسعهدهنده این بازی در کره در ارتباط هستیم و در مورد طراحی کاراکترها و نقشههای بازی و جزئیات دیگر بازی نظرهای خود را ارائه میدهیم. شما هم اکنون میتوانید المانهای ایرانی را دراین بازی مشاهده کنید.»
به گفته میرکمالی بازی کراس فایر کلاسیک پس از رونمایی به صورت رایگان از طریق پلتفرم آریو برای کاربران قابل دریافت است. آریو پلتفرم توسعه و انتشار دیجیتال بازیهای ویدیویی است. این پلتفرم به عنوان نماینده رسمی و بینالمللی کراسفایر انتخاب شده تا مسئولیت توزیع و انتشار این بازی را به عهده بگیرد.
بازی کراس فایر کلاسیک بازی «اکشن اول شخص» آنلاین است که در سال ۲۰۰۷ برای پلتفرم ویندوز و برای بازار آسیای شرقی توسط استودیو اسمایل گیت در کره جنوبی منتشر شد. این بازی در سال ۲۰۰۸ در بازار آسیای شرقی محبوبیت بسیاری به دست آورد و در نهایت از سال ۲۰۰۹ هم به بازار آمریکای شمالی وارد شد.
بازی کراسفایر کلاسیک توانست به سرعت در بازار کشورها مختلف سهم قابل توجهای به دست بیاورد، به صورتی که در سال ۲۰۱۴ با ۱.۳ میلیارد دلار فروش، عنوان پرفروشترین بازی جهان را به خود اختصاص داد و در سالهای اخیر نیز جز سه بازی پرفروش جهان بوده است.
توسعه دهندگان این بازی در کره هماکنون سعی دارند با ورژن جدید بازی کراس فایر کلاسیک وارد بازار ایران شوند و به گفته عرفان میرکمالی، نسخهای که از بازی کراس فایر در تاریخ ۲۰ اسفند از طریق پلتفرم آریو در ایران منتشر میشود، نخستین بار است که در جهان با نام Crossfire Classic در دسترس قرار میگیرد.
برای جلوگیری از اختلال اینترنتی هنگام انجام این بازی نیز سرورهای بازی کراس فایر کلاسیک داخل ایران قرار گرفته است که در نظر میرکمالی حسن بزرگ بازی حساب میشود چون بزرگترین مشکل بازیهای آنلاین پینگ هست تا حدودی حل خواهد شد.
از شهریور ماه سال جاری گیمرها در شبکههای اجتماعی به کند بودن و قطع و وصل بازیهای آنلاین معترض بودند و برخی مشکلات خود را به بنیاد ملی بازیهای رایانهای در قالب ایمیل ارسال کردند. در نهایت در آذرماه بنیاد ملی بازیها از بازیکنان درخواست کرد تا مشکلات خود را با پرکردن فرم در سایت این بنیاد گزارش کنند. در بهمن ماه نتیجه بررسی مشکلات گیمرها توسط بنیاد ملی بازیها اعلام شد. براساس گزارش بنیاد ملی بالا بودن پینگ، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکهسازی در سرور، نوسان داشتن پینگ و قطع اتصال اینترنت اصلیترین مشکلات بازیکنان بازیهای آنلاین در کشور معرفی شد.
کاربران در ایران میتوانند برای تجربه بازی کراس فایر کلاسیک به سایت رسمی آن مراجعه و ثبتنام کنند. تا کنون بیش از ۴ هزار نفر برای شرکت در این بازی ثبت نام کردهاند.