نگاهی به جنگ جدید بین نویسندگان و هوش مصنوعی در روایت بازیها؛ این ماشینهای بیروح
۷ خرداد ۱۴۰۳
زمان مطالعه : ۵ دقیقه
شماره ۱۲۳
تاریخ بهروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
شرکتهای پیشتاز هوش مصنوعی وعده کاری را میدهند که در حال حاضر بر عهده نویسندگان انسانی است، شاید یک تغییر بزرگ در روایتگری بازیهای ویدئویی را نیز نوید میدهند. این ادعایی است که در تمام صنعت با انتقادات و ابهاماتی روبهرو شده است. در دموی تازهای از شرکت فناوری انویدیا، یک انسان با استفاده از میکروفون با دو شخصیت در بازی ویدئویی صحبت میکند و شخصیتها در لحظه با استفاده از هوش مصنوعی مولد پاسخ میدهند. انویدیا در بیانیه خبری خود گفت این فناوری فرصتی است تا «شخصیتهای کنترلناپذیر بازیها (NPCها)» را به «شخصیتهایی پویا و تعاملپذیر [تبدیل کنیم] که قادر به شروع مکالمه یا انتقال دانش بازی به بازیکنان برای کمک به انجام ماموریتها هستند». انویدیا برای بار دوم با استارتآپ فناوری Convai همکاری کرده است اما آنها در مسیر عرضه این فناوری جدید تنها نیستند. در مراسم توسعهدهندگان بازی سانفرانسیسکو که امسال از ۱۸ تا ۲۲ مارس برگزار میشود، انتظار میرود چندین بازی ویدئویی با استفاده از هوش مصنوعی مولد معرفی شوند. عبور از محدودیتها یک نظرسنجی از سه هزار توسعهدهنده که در کنفرانس توسعهدهندگان بازی انجام شد نشان میدهد حدود یکسوم آنها از هوش مصنوعی در محل کار استفاده میکنند. کارمندان بخش تجاری و بازاریابی بیشترین استفاده را دارند اما کمترین استفاده از این فناوری را در بخش داستانی شاهد هستیم. بازیها معمولاً صدها شخصیت دارند که در کنار هم به ساخت یک داستان بزرگتر و تجربهای فراگیر کمک میکنند. مکالمات آنها را تاکنون انسانها مینوشتند. با این حال کیلان گیبز، که در شرکت هوش مصنوعی Inworld AI به توسعه هوش مصنوعی مشغول است، میگوید ابزارهای مولد میتوانند رابطهای جدید بین مولف و خالق برقرار کنند. او میگوید: «یعنی هرکسی میتواند به چیزی- البته همچنان در قالب داستان و حکایت آن جهان- برسد که از زوایای مختلف به آن نگاه کند.» اما همه اینطور مطمئن نیستند یا...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید