تلویزیون با پخش آنلاین و عرضه به وقت تقاضا، درآمد فناوری هوشمند و موضوع فناوری را در بر گفت ولی آیا این سرویسها در واقع برای فیلم و صنعت تلویزیون مفید است؟ هنگام انتخاب تهیهکننده پخش زنده، گزینه تولیدکنندههای فناوری این است که آنچه سرویس ارائه میدهد، بهترین و کاملترین بسته باشد. ولی صنایع فیلم و تلویزیون هنوز میخواهند بیشترین سود را از سرمایههای تحسینشده خود ببرند. بنابراین، آیا خبر افزایش پخش آنلاین برای آینده صنعت خوب است یا سرویسهایی نظیر آمازونپرایم، نتفلیکس و ناتیوی به تدریج بخش صنعتی را، که قبلاً ثروتمند بود، از بین میبرد؟ پخش آنلاین و سقوط کرایه فیلم در پنجم سپتامبر 1995، اسپورتزون ESPN، بازی بیسبال بین دریانوردان سیاتل و نیویورک ینکیز را به صورت آنلاین در رادیو پخش کرد. این سرویس با استفاده از فناوری پیشرفته که توسط شبکههای پیشرو و جدید مبتنی بر سیاتل فراهم میشد، برنامه را برای هزاران عضو در جهان پخش کرد. این اولین پخش آنلاین یک رویداد بود که اکنون پس از 20 سال، راه زیادی آمده است. سقوط سرویس اجاره فیلم نظیر بلاکباستر را میتوان نشانهای از زوال تدریجی ولی دردناک رسانههای فیزیکی دانست. از اواخر دهه 1980 تا اوایل قرن بیست و یکم، بلاکباستر، بزرگترین سرویس اجاره رسانه تلقی میشد؛ ابتدا از طریق نوار ویدئویی و سپس دیویدی و سایر بازیها. این شرکت با انواع قالبها کار میکرد و توزیع خدمات خود را به خوبی انجام میداد. متخصصان معتقدند سقوط بلاکباستر با آمدن کودک نوپایی به نام پخش زنده و سرویسهای ابر، آغاز شد. در سال 2000، بلاکباستر پیشنهاد داد نتفلیکس را که در آن زمان با نامه، دیویدی ارسال میکرد، خریداری کند. همین موضوع نشانگر غفلت در الگوی تجاری بلاکباستر و نداشتن دید در مورد آینده رسانههای تفریحی است. مغازهها نیز تغییر مییافتند و رسانههای فیزیکی دچار سقوط میشدند. وقتی بلاکباستر سرویس ارسال دیویدی با نامه...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.