ورزشگاه دالاس کابوی استادیوم AT&T تمامی بلیت هایش ظرف یک هفته (با متوسط قیمت 100 دلار) به فروش میرسد اما نه برای تماشای مسابقه فوتبال، بلکه برای تماشای نوجوانانی که بازی جنگی «لیگ اسطورههای 5» را بازی می کنند که در دنیای فانتزی Azeroth اتفاق می افتد. سال گذشته دانشگاه رابرت موریس در ایلینوی به 45 نفر از بازیکنان لیگ اسطوره ها، بورسیه داد؛ بله بورسیه ورزشی برای بازی با جویاستیک. به نظر می رسد وقتی بازیکنان دیگر در مقابل کامپیوتر بازی نکنند و با انسان های واقعی رقابت کنند، بازیهای ویدئویی همان حس ورزشهای انسانی را دارند. ورزشهای الکترونیکی ماندگارند. یکی از چالشهای صنعت ورزش آن است که مطمئن شویم بچهها همچنان بازیهای ورزشی انجام می دهند و سراغ گونههای دیگر بازی نمیروند. ورزش زبانی جهانی است و درک و ورود به آن ساده است. وقتی اولین بار وارد بازیهای ویدئویی بسکتبال میشوید بهصورت ذاتی تا حدی می دانید چه کاری باید انجام دهید ـ توپ را وارد سبد کنید. وقتی وارد لیگ اسطورهها میشوید دیگر حس غریبگی ندارید. این یکی از مزایای بزرگ ورزش است که همزمان با ظهور بازارهای جدید باید روی آن تاکید شود. فناوری بازی در دنیای کنونی خلاقیت به آموزش و پیشرفت بازیکن و بازخوردهای مقیاسی گسترده رسیده است. NASCAR با استفاده از شبیه ساز فوق العاده iRace نه تنها توانست به هواداران خود واقعی ترین فرصت راندن یک خودرو مسابقهای را بدهد، بلکه توانسته حرفه ایهایی مانند دیل ارنهارت را پرورش دهد. شرکت پیشرو این حوزه یعنی EA Sports توانست تجربه خانگی از ورزشگاه را بهصورت مداوم بهبود ببخشد. بازی فوتبالی فیفا 5 بازیکنان را وارد هیاهو، تشویق ها و واکنش های واقعی ورزشگاه میکند ـ هر صدا در ورزشگاه از یکی از 20 ورزشگاه لیگ برتر انگلستان گرفته شده است. موتور بازی جدید این شرکت به نام Ignite حرکتها را مختص بازیکنان...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.