چند ماه بعد از مارس 2020 که نسخه بتا*ی کلابهاوس منتشر شد، این اپ حدود 1.5k کاربر داشت. تا ژانویه بیش از دو میلیون کاربر پیدا کرد و یک ماه بعد این عدد به 10 میلیون رسید و در همین دوره ارزشش از صد میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یافت. کلابهاوس مشهورترین پلتفرم است، اما تنها اپ نیست. این برنامه بخشی از رسانههای اجتماعی جدیدی است که میخواهند از افزایش علاقه به محتوای صوتی بهره ببرند. جرمیا اوینگ (Jeremiah Owyang)، تحلیلگر فناوری و سرمایهگذار، صوت را مدیومی میخواند که به اندازه متن (Text) خشک نیست و در عین حال مثل ویدئو تهاجمی نیست؛ ویژگیهایی که برای کاربری که از زوم خسته شده اهمیت دارد. [caption id="attachment_107097" align="alignleft" width="300"] لنی آندرونیکوس : کلابهاوس باعث شد صوت یکی از جذابترین صنایع برای سرمایهگذاران شود.[/caption] لنی آندرونیکوس (Leni Andronicos)، بنیانگذار اپلیکیشن اجتماعی صوتی لاگکست (Logcast) که اواسط آوریل 2020 در اپاستور سوئد در دسترس قرار گرفت، معتقد است حرکت به سمت صوت نشاندهنده میل کاربران به رسانهای واقعیتر و اصیلتر است. او میگوید: «به نظرم دلیل محبوبیت زیاد صوت این است که زبان، ما را بدل به انسان کرده. زبان قدیمیترین شکل تشکیل جامعه و برقراری روابط اجتماعی است. ما با زبان با یکدیگر آشنا میشویم و همدیگر را میشناسیم.» مساله جذابیت کلابهاوس اما وضعیت در سرزمین اپلیکیشن صوتی آنقدرها هم گلوبلبل نیست. گزارشها حاکی از آن است که پس از ملحق شدن کاربران اولیه به کلابهاوس، نرخ حفظ کاربران افت کرده و میزان دانلود اپلیکیشن نیز رو به کاهش است. در این میان افراد زیادی نیز نسبت به رشد کلابهاوس تردید دارند، از جمله مدیر محصولات توییتر، شان پوری (Shaan Puri)، که در توییتهای خود توضیح داد چرا به نظرش این برنامه شکست خواهد خورد. پوری میگوید این اپلیکیشن «مشکل جذابیت» دارد: اپلیکیشنهایی مثل تیکتاک و یوتیوب میلیونها نوع محتوا...