skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

فردا صورت می‌گیرد: رونمایی از ۵ آئین‌نامه طرح نوآفرین

تحریریه پیوست

۱۸ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

آئیننامههای اجرایی طرح نوآفرین نهایی شد. به گزارش پیوست، همزمان با رونمایی رسمی از طرح نوآفرین از ۵ آئیننامههای اجرایی این طرح نیز رونمایی خواهد شد.

فردا به صورت رسمی از طرح نوآفرین رونمایی میشود. طرح نوآفرین طرحی است برای حمایت از استارتآپهایی که کمتر از ۳ سال از فعالیتشان میگذرد. هدف از تدوین این طرح رفع مشکلات بیمه و مالیات استارتآپها و همچنین فراهم کردن بسترهایی برای جذب سرمایه برای آنان است.

در آئیننامههای اجرایی این طرح که فردا از آنها رونمایی خواهد شد نحوه تخصیص وام از سوی صندوقهای سرمایهگذاری به شرکتهای استارتآپی مشخص خواهد شد. آئیننامهها به گونهای تدوین شدهاند که میزان ارزیابی انسانی برای تخصیص وام به آنها به صفر میرسد و ارزیابیها به صورت کاملا سیستمی و اتوماتیک صورت خواهد گرفت.

طبق آنچه در طرح نوآفرین پیشبینی شده است عمر استارتآپهایی که مشمول این طرح میشود از زمان تاسیس شرکت باید کمتر از ۳ سال باشد. همچنین حداکثر سرمایه این شرکت ۲۵۰ میلیون تومان باشد و درآمد سالانه شرکت نیز حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان برسد. از دیگر الزاماتی که در این طرح مدنظر قرار گرفته سرمایهگذاری مجدد سود حاصل از درآمد در شرکت است.

طرح نوآفرین تقریبا یک سال بعد از مطرح شدن آن در هیات دولت اواخر اردیبهشت‌ ماه سال جاری تصویب شد. در حالی که وزارت ارتباطات امیدوار است که با این طرح بتوانند به رشد اکوسیستم استارت‌آپی کشور کمک کنند، برخی فعالان این اکوسیستم نظر مثبتی به این طرح ندارند و آن را ضعیف و فاقد جزییات دقیق می‌دانند. در مقابل این انتقاد‌ها معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی با پیوست اعلام کرده بود که ممکن است در این طرح ضعف‌هایی وجود داشته باشد؛ اما نوآفرین تلاش کرده به جای قانون‌‌گذاری جدید که می‌تواند سال‌ها طول بکشد از ظرفیت‌های فعلی قانون برای حل مشکلات شرکت‌های استارت‌آپی استفاده کند.

*نسخه کامل مصاحبه با معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در شماره ۶۹ (تیر) ماهنامه پیوست منتشر شده است.

http://pvst.ir/61i

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو