skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی به پایانه‌های فروشگاهی فراهم می‌شود

تحریریه پیوست

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۵ آذر ۱۳۹۹

بانک مرکزی موظف شد تا امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی را به اطلاعات درگاه‌های پرداخت و تراکنش‌های مرتبط شبکه‌های پرداخت بانکی کشور فراهم کند.

به گزارش پیوست، مجلس شورای اسلامی صبح امروز (۱۹ فروردین) در اصلاحیه قانون صندوق‌های مکانیزه فروش مصوب کرد تا این بانک با ایجاد تناظر میان پایانه‌های فروش یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی با شماره اقتصادی کسب و کارها برای هر یک از پایانه‌های فروش شناسه یکتا اختصاص دهد.

طبق این مصوبه مجلس بانک مرکزی یک سال فرصت دارد درخواست‌های سازمان امور مالیاتی برای دسترسی به اطلاعات آنلاین درگاه‌های پرداخت و همچنین اختصاص شماره یکتا به هر یک از پایانه‌های فروشگاهی را فراهم کند.

بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌های فروشگاهی( صندوق‌های مکانیزه فروش) پس از یکسال که از زمان ارائه آن از سوی دولت به مجلس می‌گذشت، در آذر ماه سال گذشته آغاز شد و در دی‌ماه گذشته نیز این لایحه برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد و این شورا اعمال تغییراتی را برای تصویب نهایی آن الزامی دانست.

در اصلاحاتی که روی این لایحه از سوی مجلس و  به در خواست شورای نگهبان صورت گرفته، مقرر شده‌ جمع صورتحساب‌های الکترونیکی صادره توسط هر مودی در هر دوره مالیاتی نمی‌تواند بیش از ۳ برابر فروش اظهار شده وی در دوره مشابه سال قبل که مالیات آن به سازمان پرداخت شده، باشد. صدور صورتحساب‌های الکترونیکی بیش از حد مجاز مقرر در این ماده برای کلیه مودیان منوط به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلق یا تعیین ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی یا ارائه تضامین کافی خواهد بود در غیر این صورت به صورت حساب الکترونیکی صادر شده اعتبار مالیاتی تعلق نمی گیرد.

همچنین مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) اعاده  شده از سوی شورای نگهبان مصوب کردند تا کارگروهی برای راهبری سامانه مودیان مالیاتی تشکیل شود. این کارگروه به منظور سیاست‌گذاری در چهارچوب این قانون و با رعایت اسناد بالادستی و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت واطلاعات و بانک مرکزی تشکیل می‌شود. مصوبات این کارگروه که با ریاست رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار می‌شود پس از تایید وزرای اقتصاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم‌الاجرا خواهد شد.

طبق این مصوبه پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که مودیان به وسیله آنها مبادرت به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌کنند، باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشند. ویژگی‌ها و مشخصات فنی این پایانه‌های فروشگاهی و نحوه تبادل اطلاعات میان حافظه مالیاتی با سامانه مودیان توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تعیین خواهد شد.

http://pvst.ir/5vm

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو