skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

محدودیت در اینترنت بین‌الملل تا زمان نامعلوم؛ اینترنت داخلی برای کسب‌وکارهای آنلاین برقرار است

تحریریه پیوست

۲۷ آبان ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

بیش از ۲۴ ساعت است که امکان دسترسی به اینترنت بین‌الملل برای بخش قابل توجهای از کاربران در شهرهای مختلف کشور قطع شده است. به گزارش پیوست، این محدودیت دسترسی براساس  اطلاع یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات به پیوست با تصویب شورای امنیت کشور اعمال شده است. این مقام مسئول با اعلام اینکه ابتدا قرار بوده این محدودیت برای ۲۴ ساعت باشد تاکید میکند که به خاطر شرایط ویژه کشور ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت ثابت و همراه تا مدت نامعلومی تمدید شده است.

اما این مقام مسئول اعلام میکند که با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات امکان استفاده از سرویس کسبوکارهای آنلاین،خدمات بانکی و تمامی سرویسهایی که در داخل کشور میزبانی میشوند فراهم است.

این مقام مسئول در مورد وضعیت فعالیت کسبوکارهای آنلاین ایرانی با قطع اینترنت در کشور به پیوست گفت: «در حالحاضر وضعیت خدمات این کسبوکارها به وضعیت پایدار رسیده است. در این مورد چند مشکل وجود داشت که حالا حل شده است. برای نمونه بخشی از IPهایی که برخی از این کسبوکارهای آنلاین استفاده میکردند خارجی بود که حالا با جابهجایی آدرس IP به داخل کشور مشکل ارتباطاتشان حل شده است. از سمت دیگر شورای امنیت اجازه داد دیتاسنترها به اینترنت وصل شوند تا کسبوکاری که برخی از خدماتش به خارج وابسته است امکان ارائه سرویس داشته باشد. برای نمونه یک راننده اسنپ بتواند امکان تخمین زمان سفرش را داشته باشد. از سمت دیگر مشکل اتصال متقابل بین اپراتورها هم با اتصال آنها به IXP رفع شده است

براساس اظهارات او در حالحاضر تمامی سایتهای داخلی و کسبوکارهای آنلاین فعال در حوزه تاکسیاینترنتی، خدمات فروش، خدمات بانکی، اپاستورهای ایرانی به واسطه شبکه ملی اطلاعات در حال فعالیت و ارائه خدمات به کاربرانشان‌ هستند.

http://pvst.ir/6w2

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو