دگرگونی در صنعت بازی: 10 لحظه کلیدی تا سال 2017
دو میلیارد نفر اهل بازی
۲۹ مرداد ۱۳۹۴
زمان مطالعه : ۸ دقیقه
شماره ۱۵
تاریخ بهروزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
پیشبینی میشود اندازه بازار جهانی بازی تا سال 2017 به 102.9 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد ترکیبی 1/8 درصد را تجربه کند. این دگرگونیها که بر اساس 10 لحظه کلیدی تا سه سال آینده دستهبندی شدهاند، موفقیتهای آینده بسیاری از شرکتهای صنعت بازی را تعیین خواهند کرد - مخصوصا شرکتهایی که همین حالا خود را با تغییرات باورنکردنی سازگار کردهاند. این اطلاعات از گزارش 45 صفحهای موسسه نیوزو (NEWZOO) درباره بازار جهانی بازی در سال 2014 به دست آمده است. در چند سال گذشته بازیهای آنلاین، اجتماعی و موبایل توسعه بسیاری داشته و به گونهای متمایز بر آینده بازار بازی تا سال 2017 تاثیرگذار خواهد بود. در سال 2013 ده شرکت بزرگ بازی مسوول 44 درصد درآمد 75.5 میلیارد دلاری در این صنعت بودهاند. عجیبترین مساله این واقعیت بود که اپل تقریبا به اندازه نینتندو (2.4 میلیارد دلار) از محل سهم 30 درصد خود از فروشگاه اپل، از فروش بازی درآمد داشت. درآمد گوگل نیز به اندازه درآمد یوبیسافت (Ubisoft) بود. البته در سالهای پیش رو چشم جهان به بازار آمریکا و اروپای غربی خواهد بود. به ویژه چین با ارتباطات اینترنتی گسترده و مصرف بازیهای موبایل، بالهای خود را بر بازار جهانی خواهد گشود و شرکتهایی مانند تنسنت (Tencent) گوی را از غرب میربایند. سهم چشمگیر 82 درصدی منطقه آسیا-اقیانوسیه از رشد درآمد شش میلیارد دلاری امسال این صنعت قابل تامل است. بازارهای آمریکا و اروپای غربی که با اشباع روزافزون مواجه هستند، به صورت فزایندهای به سمت افزایش درآمدهای ثابت و استفاده از قدرت بازیهای رایگان و چندصحنهای پیش خواهند رفت. زمان صرفشده برابر با پول هزینهشده خواهد بود زیرا بازیها از تجربههایی منحصر به دستگاههای خاص به سمت برندهای سرگرمی دیجیتالی تغییر میکنند. مشتریان نیز به صورت فزاینده به دنبال آزادی تجربه برندهای بازی مورد علاقه خود در هر فرمت دلخواه هستند و بازار هم باید...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید