ایلکا پانانن میگوید بهترین روش پول درآوردن در بازیهای موبایل این است که اصلا به پول درآوردن فکر نکنید. به جای آن به هیجان فکر کنید. پانانن میگوید:«شرکتهایی که درآمد را برتر از هیجان قرار میدهند (منظورمان زینگا است) نهایتا شکست میخورند. قضیه به همین سادگی است، چیزی را طراحی کنید که کاربران دوست داشته باشند.» پانانن مدیرعامل سوپرسل است؛ استارتآپی که رشد یکشبه فوقالعادهای داشته است. این شرکت تنها دو برنامه در فروشگاه اپل دارد، یک بازی در ژانر دفاع از قصر به نام Clash of Clans و یک بازی اجتماعی به نام Hay Day اما سال 2012 بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد داشت و در سهماهه اول 2013 نیز 179 دلار درآمد کسب کرد. سوپرسل در سهماهه اول بعد از کسر هزینهها و 30 درصد سهم اپل، 104 میلیون دلار درآمد کسب کرد. شیب نمودار رشد رو به افزایش است: پیشبینی میشد با توجه به درآمد روزانه به 2.4 میلیون دلار در میانه سال 2013، سوپرسل ممکن است از درآمد پیشبینیشده 800 میلیون دلار تا پایان سال 2013 فراتر رود و به یک میلیارد دلار برسد. این یعنی بیش از دو برابر درآمد بخش برنامههای موبایلی الکترونیک آرتس است که بیش از 900 برنامه iOS دارد. در سهماهه اول 2013 سوپرسل روزانه 8.5 میلیون بازیکن را به خود جذب میکرد که به صورت میانگین 10 بار در روز بازی میکردند. همین آمارها توانست در ماه فوریه 2013، 130 میلیون دلار سرمایه را جذب کند، از جمله Index Ventures که 5/52 میلیون دلار در این شرکت سرمایهگذاری کرد. همه سهامداران از جمله آسل پارتنرز، 7/16 درصد سرمایههای خود را به تازهواردها فروختند و ارزش شرکت را به 770 میلیون دلار رساندند. این مقدار پول به صورت یکجا به معنی روشن شدن موتور شرکتی کوچک برای درآمدزایی بیشتر است. پانانن معتقد است این میتواند فرصتی بزرگ برای رسیدن به...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.