skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پیوست جهان

جان گادیوسی

آسیا پیشرو در روند جهانی بازی موبایل

بازار بکر بازیکنان اجتماعی چین

جان گادیوسی

۲۹ مرداد ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

شماره ۱۵

تاریخ به‌روزرسانی: ۷ آبان ۱۳۹۸

شرکت نیکو (NIKO) با دقت مراقب بازار بازی‌های آسیایی و تنوع فزاینده بازی‌های اینترنتی، بازی‌های آنلاین تفریحی و بازی‌هایی با خدمات شبکه‌های اجتماعی است. این شرکت در جدیدترین گزارش خود با عنوان «بازی‌های آنلاین تفریحی و اجتماعی در چین در سال 2012» پیش‌بینی کرده بود درآمد بازی‌های مرورگری در سال 2012 تا 41 درصد افزایش خواهد داشت. بازی‌های تفریحی و اینترنتی پرطرفدارترین بخش بازار بازی در چین امروز هستند. لیسا کوسماس هانسون، مدیر نیکو می‌گوید:«ظاهرا بازی‌های موبایل و آنلاین در سراسر جهان تحت تاثیر روندهای نشأت‌گرفته از چین، کره و ژاپن است. البته نه همه روند، همه مدل‌های تجاری و مسلما نه همه پیشرفت‌های خلاقانه، اما تا حدودی معین می‌توان گفت آنچه اکنون در بازار بازی‌های این کشورها شاهد هستیم، خیلی زود در بازار کشورهای دیگر هم دیده خواهد شد.» در چین، بازی‌های اجتماعی پرکاربردترین برنامه‌های سایت‌های شبکه اجتماعی مانند Qzone، Pengyou و RenRen.com هستند. بازار بازی‌های اینترنتی با مانع دشواری ورود به این حوزه به خاطر کمبود زیرساخت‌ها در مقایسه با بازار MMOG مواجه است. بازی‌های تفریحی که از طریق پورتال و بازی‌های اجتماعی که از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بازی می‌شوند، همچنان جمعیت بازیکنان را از نظر سن، جغرافی و درآمد توسعه خواهد داد. هانسون به از بین رفتن سریع مرزهای بازار بازی‌های مرورگری در چین اشاره کرده است که موضوع تحلیل گزارش جدید نیکو بود. هانسون می‌گوید:«چند سال پیش MMOGهایی به صورت بازی‌های تفریحی بودند که روی پورتال‌ها و معمولا به شکل صرفا رایگان بازی می‌شدند و کلا موضوع بازی‌های آنلاین همین بود. اما اکنون MMOGها را داریم و در حوزه بازی‌های مرورگری نیز 1) بازی‌های تفریحی روی پورتال‌ها را داریم که گاهی رایگان هستند، 2) بازی‌های اینترنتی که ماهیتا تفریحی نیستند و در اقتصاد مجازی هزینه دارند و با MMOGها رقابت می‌کنند و 3) بازی‌های اجتماعی که از طریق سایت‌های شبکه اجتماعی توزیع می‌شوند. علاوه بر...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۱۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1uz

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو