skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

مصوبه استخراج رمزارز در دولت رای نیاورد

۲۲ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

پیشنهاد کمیسیون اقتصادی دولت برای تعیین تکلیف استخراج رمزارز و فناوری زنجیره بلوکی که یکشنبه گذشته در هیات دولت مطرح شده‌ بود رای نیاورد و به تصویب نرسید. این مصوبه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی دولت برگشت.
به گزارش پیوست، این چندمین بار است که این مصوبه در هیات دولت مطرح می‌شود؛ اما هربار بنا به دلایلی برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی برگشت داده می‌شود.

یکی از دلایل عدم تصویب این مصوبه از سوی دولت تعیین تکلیف نهاد صادر کننده مجوز برای مزارع استخراج است. طبق پیشنهاد مطرح شده از سوی کمیسیون اقتصادی دولت وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی صادر کننده مجوز انتخاب شده؛ اما این پیشنهاد مورد مخالفت برخی از حاضران در جلسه قرار گرفت و مقرر شد با توجه به نوع این صنعت کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف برای صدور مجوز برای مزارع ماینینگ انتخاب شود.

برای تعیین این کمیته و همچنین تدوین آیین‌نامه داخلی آن مصوبه به کمیسیون ارجاع داده شد. از دیگر موارد اختلاف برانگیز برای صدور مجوز مزارع ماینینگ انتخاب مکان این مزارع است. در پیش‌نویس مطرح شده مناطق آزاد تجاری یکی از مناطق پیشنهادی بود اما به نظر می‌رسد این موضوع نیز مورد اختلاف نظر قرار گرفت.

کمیسیون اقتصادی دولت بررسی این طرح را از دی‌ماه گذشته در دستور کار خود قرار داده است. تعرفه برق متقاضیان استخراج رمز ارز از موضوعاتی است که هر چند در ابتدا چالش اصلی برای نهایی شدن این مصوبه به شمار می‌آمد اما مقرر شده برق با تعرفه میانگین برق صادراتی در اختیار مزارع ماینینگ قرار گیرد.

پیش از این و در شماره ۶۵ ماهنامه پیوست در پرونده ویزه به موضوع رمزارز و استخراج آن پرداخت شد.

http://pvst.ir/5zg

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو