skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

تغییرات جدید در کارگروه رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا دولت کلید خورد

تحریریه پیوست

۲۰ آبان ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ دی ۱۴۰۰

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعمال اصلاحات جدیدی در کارگروه رفع موانع کسبوکارهای نوپا و اضافه شدن دستگاههای جدید به اعضای این کارگروه خبر داد.

به گزارش پیوست، براساس اعلام مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پیوست، با برطرف شدن بند محرمانگی از مصوبه هیات دولت برای تشکیل این کارگروه، این مصوبه به کلیه دستگاههای اجرایی ابلاغ شده تا با جدیت بیشتری عملیاتی شود. همچنین به منظور رسیدگی بهتر به مشکلات شرکت‌های استارتآپی و تکمیل اعضای این کارگروه، چند دستگاه اجرایی دیگر از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت و معدن و تحارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی نیز به اعضای آن اضافه شدهاند.

 اواخر دی ماه سال گذشته بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت خبر از ایجاد یک کارگروه ویژه برای حمایت از کسبوکارهای نوپا متشکل از معاونت حقوقی رئیس جمهوری، وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را داد. بر این اساس اظهارات محمد جواد آذری جهرمی، هدف از تشکیل این کارگروه این بود تا هر نوع شکایتی که بدنه دولت از کسبوکارهای نوپا دارد، قبل از طرح در مراجع قضایی، در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

با وجود برگزاری چند جلسه این کارگروه (از دی ماه گذشته تا کنون) اما سرویس چندین کسبوکار نوپا در حوزههایی چون گردشگری و تبلیغات آنلاین به واسطه شکایت نهادهای دولتی فیلتر و بعد از هفتهها پیگیری رفع فیلتر شدند. با این شرایط برخی مدیران شرکتهای نوپا اعلام میکنند که این کارگروه تاکنون در جلوگیری از فیلتر کسبوکارها و استارتآپهای کشور ناتوان بوده استاما مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است با تغییرات جدید در ساختار، این کارگروه میتواند نسبت به جلوگیری فیلتر کسبوکارهای نوپا با جدیت بیشتری فعالیت کند.

تشکیل این کارگره با مصوبه هیات دولت برای جلوگیری از فیلترینگ کسبوکارهای نوپا تنها اقدام در این زمینه نیست. چرا که شورای عالی فضای مجازی نیز اواخر شهریور ۹۶ مصوبه جدیدی برای جلوگیری از فیلترینگ بدون ضابطه کسبوکارهای آنلاین تصویب کرده بود

http://pvst.ir/5k8

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو