skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

بر اساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی:

قیمت پایه سفر تاکسی‌های اینترنتی مشمول ۱.۵درصد عوارض شهرداری شد

نسیم سلطان‌بیگی نویسنده میهمان

۱۷ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

 شرکت‌های تاکسی اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر شدند. این تصمیم براساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی که ۵ ماه پیش به تصویب ۲ وزارتخانه کشور و صنعت، معدن و تجارت رسید، اتخاذ شده است، براین اساس قیمت‌ پایه سفر در تمام تاکسی‌های اینترنتی مشمول این عوارض شهرداری می‌شود.

به گزارش پیوست، بر این اساس دریافت عوارض از قیمت پایه تاکسی‌های اینترنتی از ۱۷دی در شهرهای تهران و مشهد برای تمام تاکسی‌های اینترنتی لازم‌الاجرا شده است. ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ در این باره به پیوست گفت: «این عوارض به میزان ۱.۵درصد هزینه سفر است که کسر آن از محل درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نخواهد بود و معادل رقم آن به قیمت سفرها اضافه می‌شود.»به گفته او این مبلغ به طور کامل در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.
پیش از این شهرداری تهران اعلام کرده بود ۲درصد عوارض خدمات شهری که براساس دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی   در نظر گرفته شده بود، به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند را از تاکسی‌های اینترنتی دریافت نمی‌کند که این تصمیم با اعتراض شورای شهر تهران همراه شد. هفته گذشته بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، در صحن علنی شورا در خصوص توقف دریافت بهای خدمات ۲درصدی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی به شهردار تهران تذکر داده بود.

این عوارض به میزان ۱.۵درصد هزینه سفر است که کسر آن از محل درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نخواهد بود و معادل رقم آن به قیمت سفرها اضافه می‌شود.
ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ

طبق قرارداد تیپ ارائه خدمات هوشمند مسافر در کلانشهرها که براساس دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی تهیه شده، شرکت‌ها متعهد شدند ۲درصد از کرایه دریافتی هر سفر را بابت بهای خدمات استفاده از زیرساخت شهری به شهرداری به صورت ماهانه پرداخت کنند. در متن قرار داد آمده که این در شرایطی است که مالیات برارزش افزوده این شرکت‌ها حذف شود در غیر اینصورت با توجه به عدم توانایی شرکت‌ها در پرداخت هم‌زمان بهای خدمات استفاده از زیرساخت شهری و مالیات برارزش افزوده، این مبلغ به یک و نیم درصد کاهش خواهد یافت.

 

http://pvst.ir/798

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو