skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

ریشه‌های فساد را باید در امضاهای طلایی جست

تحریریه پیوست

۴ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و امور دارایی صبح امروز (۴ شهریور) در صحن علنی مجلس و در جلسه استیضاح خود از عملکرد وزارت‌خانه در زمینه دولت الکترونیکی دفاع کرد. به گفته کرباسیان وزارت اقتصاد در حوزه دولت الکترونیکی پیشتاز بوده و به عنوان دستگاه برتر در حوزه دولت الکترونیکی شناخته شده است.

کرباسیان در این جلسه در مورد سرویس‌های الکترونیکی در وزارت اقتصاد گفت: «‌یکی از دستاوردهای ما سامانه سنهاب بود. این سامانه نظارت بر صنعت بیمه است که به عنوان سامانه برتر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از آن تقدیر شد.اکنون تراکنش‌های صنعت بیمه به خوبی تحت نظارت بیمه مرکزی قرار گرفته و جلوی صدور بیمه‌های جعلی را از این طریق گرفته‌ایم. با تکمیل سامانه جامع اطلاعات دارایی‌های دولت برای اولین بار توانستیم ۳هزار، هزار میلیارد تومان اموال دولت را شناسایی کنیم که این رقم دو برابر نقدینگی کشور است.»

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد:« ریشه‌های فساد را باید در امضاهای طلایی جست در این زمینه ما تراکنش‌های مشکوک بانکی را تشخیص دادیم و به همین جهت پیگیری کربانکینگ دولتی، توسعه سامانه هوشمند مبارزه با پولشویی، تسهیل مجوزدهی به دولت و کسب و کارها را از روز اول پیگیری کردیم. در دستاوردهای مزبور در دوره کمتر از یک سال به دست آمده است.»

 کرباسیان با اشاره به اینکه با الکترونیکی کردن اظهارنامه‌ها ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده مالیاتی سنگین را شناسایی و به آنها رسیدگی قطعی کردیم، گفت: «در این زمینه ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از تحلیل تراکنش‌های مشکوک و سازوکارهای مبارزه با پولشویی را شناسایی کردیم. ما توانستیم ۳۰۰ هزار مؤدی جدید مالیاتی را شناسایی کنیم که تاکنون مالیات نمی‌دادند و هزینه آن را سال‌ها تولیدکنندگان پرداخت می‌کردند. طرح جامع مالیاتی را بدون کمک خارجی احیا کردیم. این پروژه از سه دولت قبل آغاز شده بود و به باور همه ناظران جان دوباره‌ای گرفت که اکنون تمام اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت اتوماتیک در سامانه مالیاتی بارگذاری شده است. بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اظهارنامه عملکرد مبتنی بر اعتماد و خوداظهاری پردازش شد.»

به گفته وزیر اقتصاد با الکترونیکی کردن اظهارنامه‌ها بیش از ۱۰ میلیون ساعت در زمان مؤدیان صرفه‌جویی شد.

در طول جلسه هدایت الله خادمی نماینده موافق استیضاح وزیر اقتصاد از آتش گرفتن گمرک پرویزخان خبر داد که وزیر اقتصاد در پاسخ به آن گفت: « خوشبختانه در زمانی هستیم که هیچ سابقه‌ای از بین نمی‌رود و همه چیز سیستمی و هوشمند است و بهترین سامانه‌ای است که در سازمان جهانی گمرک ثبت شده است. قبل از سال ۹۲ کل پرونده‌های مکشوفه ۴۰ میلیارد تومان بوده در صورتی که حسب استفاده از سامانه‌های گمرکی و تجهیزات مدرن ایکس‌ری، فقط در سه ماهه نخست سال ۹۷ بیش از۳۰۰ میلیارد تومان ارزش کالاهای مکشوفه در گمرک بوده که رشدی معادل ۶۹۵ درصد داشته است.»

در پایان نمایندگان مجلس با ۱۳۷ رای موافق، ۱۲۱ رای مخالف و دو رای ممتنع استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد را تصویب کردند.

http://pvst.ir/5ds

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو