skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

استودیو سورناگیمز از بازی‌ها و پروژه‌های جدید خود رونمایی کرد

بهناز توحیدی نویسنده میهمان

۲۹ بهمن ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

شرکت بازی‌سازی سورناگیمز امروز (۲۹ بهمن ماه) در کنفرانس خبری خود به نام MEvent98 بازی‌های در حال ساخت و جدیدترین پروژه‌های شرکت خود رامعرفی کرد. مدیران شرکت سورناگیمز اعلام کردند که این کنفرانس پلتفرم نمایش محصولات آینده این شرکت است.

به گزارش پیوست، شرکت سورنا گیمز در این کنفرانس آخرین خبر از روند تولید بازی‌های جدید خود چون Desolation Point و what happend ارائه دادند. علاوه بر معرفی بازی‌های جدید، سورناگیمز قصد دارد با راه‌اندازی رسانه سرگرمی به حوزه تولید محتوا در زمینه سرگرمی و بازی هم وارد شود.

بازی what happened

دراین مراسم اطلاعاتی جدید از روند تولید بازی what happend منتشر شد. فرایند ساخت این بازی سه سال پیش آغاز شده و حال مدیران شرکت سورناگیمز در این کنفرانس اعلام کردند که این پروژه از لحاظ فنی به پایان رسیده و برای سال ۲۰۲۰ آماده عرضه روی پلتفرم‌های PC، پلی استیشن ۴ و گوشی هوشمند است.

داستان بازی موضوعی روان‌شناختی دارد که به دوران بلوغ و نوجوانی می‌پردازد. این بازی همچنین با موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ ساخته شده تا بازی از نظر بصری نیز کیفیت قابل قبولی داشته باشد.

بازی Desolation point

بازی  بعدی که در این کنفرانس معرفی شد، Desoliation Point بود. Desolation point یک بازی با سبک بتل رویال است که به صورت رایگان برای PC، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد.

حسن مهدی‌اصل، مدیرعامل سورنا گیمز  درمورد این بازی گفت: «این بازی یک پروژه عظیم بود که و یک سال ونیم گذشته تمرکز خود را روی بحث‌های زیرساخت فنی آن گذشته بودیم. حال وارد بحث طراحی و گیم پلی در این بازی شدیم.» به گفته مهدی اصل فروردین ماه ۹۹ اولین شات از داخل بازی، ویدیو و گیم‌پلی بازی را منتشر خواهند کرد.

او در ادامه اضافه کرد: «در بخش طراحی سعی کردیم المان‌‌هایی از سبک بتل‌رویال اضافه کنیم تا بازی شبیه بازی‌های مطرح جهانی نباشد و تمام امکاناتی که در بازی می‌بینید، ایده‌های خودمان است؛ مانند سفارشی‌سازی اسلحه‌ها و توجه به ورزش الکترونیکی.»

در ادامه این مراسم حسن چناری، کارگردان هنری بازی Desolation Point در مورد طراحی بازی گفت: «این بازی در ابتدا یک ایده بود که هرکدام از اعضای تیم تصاویر متفاوت از این ایده در ذهن داشتند. تصویرسازی‌های متعدد انجام دادیم تا به یک نقطه مشترک رسیدیم؛اما دریافتیم با یک پروژه بزرگ روبرو هستیم. به همین خاطر برای آغاز کار تردید داشتیم؛ اما پروژه را شروع کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم.»

 

فروردین ماه ۹۹ اولین شات از داخل بازی، ویدیو و گیم‌پلی بازی Desolation point  منتشر خواهد شد

حسن مهدی اصل،مدیرعامل سورناگیمز

 

او همچنین به گرافیک و جنبه بصری بازی اشاره و بیان کرد: «سعی کردیم از نظر بصری و گرافیکی اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و سطح کیفیت گرافیک این بازی از تمام بازی‌ها در ایران و منطقه بالاتر باشد. در زمینه‌های مختلف چون شخصی‌سازی و تنوع اسلحه‌ها هم کار بزرگی برای کاربران انجام دادیم و سعی کردیم تا نوآوری داشته باشیم.»

به گفته چناری شرکت سورنا گیمز با ساخت این بازی قصد دارد تا بازیکنان PC را با بازی ایرانی آشتی دهند. حسن مهدی‌اصل، مدیرعامل سورنا گیمز همچنین زمان تقریبی برای انتشار نسخه آزمایشی این بازی را اواخر سال آینده اعلام کرد.

رسانه‌ای برای سرگرمی

«رسانه سرگرمی» از دیگر پروژه‌هایی بود که سورناگیمز در کنفرانس خبری خود معرفی و از آن رونمایی کرد.  دانیال نوروزی، مدیر رسانه سرگرمی در این مورد بیان کرد: «یک سال است که روی رسانه سرگرمی کار می‌کنیم. رسانه سرگرمی جزو محصولات سورناگیمز است؛ اما استقلال کامل دارد. قصد داریم سرگرمی را به معنای واقعی معنا کنیم.»

به گفته نوروزی رسانه سرگرمی قرار است در ابتدا با موضوعاتی چون بازی، سینما، کمیک‌بوک و فناوری آغاز شود و آرام آرام در زمینه‌های دیگر هم تولید محتوا کنند. او همچنین تاکید کرد: «سعی کردیم تا در طراحی سایت منعطف عمل کنیم و امکانات و قابلیت‌هایی که در سایت قرار دادیم، به درخواست کاربران است. قصد نداریم کاربران در سایت تنها دیدگاه قرار دهند. بلکه در سایت سیستم داشبورد را هم راه‌اندازی کردیم.» براساس صحبت‌های نوروزی کاربران می‌توانند داشبورد را براساس موضوعات مورد علاقه خود مرتب کنند.

او در مورد محتوای رسانه سرگرمی هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: «سعی می‌کنیم تا در رسانه سرگرمی وابستگی کمی به متون خارجی داشته باشیم و خودمان تولید محتوا می‌کنیم. اگر همکاران در رسانه‌های دیگر مصاحبه‌ای داشته باشند، از مصاحبه‌ آنها خبر تحیلی با ذکر منبع استخراج می‌کنیم.»

نوروزی ادامه داد:‌ «تولیدمحتوای ویدیویی به نام سرگرمی TV راه‌اندازی کردیم که ۴ بخش دارد؛VRnight، let’s play، چک‌پوینت و چک‌پوینت پلاس.»

به گفته نوروزی همواره بازی‌سازان گلایه‌ دارند که تریبون تاثیرگذاری برای بازی وجود ندارد و تولید محتوای مناسبی در این زمینه انجام نمی‌شود و رسانه سرگرمی قصد دارد با بخش چک‌پوینت تربیون بازی‌سازان باشد.نوروزی پوشش سراسری رویدادها در حوزه بازی در سراسر کشور را به صورت رایگان را از دیگر رسالت‌های رسانه سرگرمی نام  برد.

http://pvst.ir/7gp
بهناز توحیدینویسنده میهمان

    سال ۸۷ به امید تغییرات بسیار در جامعه‌ام رشته علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری را برگزیدم. به صورت پراکنده در همشهری و مجله فرهنگ وسینما می‌نوشتم. اما همواره فکر و ذکر منِ تازه‌کار پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی می‌گذشت. تا اینکه سال ۹۵ وارد پیوست شدم و به واسطه پیوست پا به دنیای بیکران فناوری گذاشتم و عاشقش شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو