skip to Main Content
تلویزیون‌های بزرگ سامسونگ

محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

اخبار

تحریریه پیوست

رویداد «گلوبال گیم جم» با هدف تیم‌سازی و مشارکت بازی‌سازان برگزار شد

تحریریه پیوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

برای بوکمارک این نوشته

رویداد گلوبال گیم جم؛ رویداد جهانی بازیسازی همزمان با برگزاری آن در دنیا، امروز (۱۱بهمن) در  تهران برگزار و بعد از گذشت ۴۸ ساعت به خط پایان خود رسید. چهارمین دور این رویداد در ایران همچون سالهای گذشته توسط  «آواگیمز» شرکت سرمایهگذاری و شتابدهی در حوزه بازیهای کامپیوتری و در کارخانه نوآوری برگزار شد‌. آنطور که «حسین مزروعی» مدیرعاملآواگیمز به پیوست میگوید Global Game Jam یک رویداد رقابتی نیست و تنها با هدف مشارکت و تعامل میان بازی‌‌سازان هر ساله و به صورت همزمان در کشورهای مختلف دنیا برگزار میشود.

به گزارش پیوست، براساس اطلاعات منتشر شده در سایت گلوبال گیم جم، این رویداد که از سال ۲۰۰۹ شکل گرفته، در آخرین تعطیلات آخر هفته ماه ژانویه در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار میشود. در این رویداد ۴۸ ساعته بازیسازان و علاقهمندان به این حوزه گرد هم جمع میشوند تا براساس یک موضوع خاص و کمک گرفتن از خلاقیت یکدیگر یک بازی جدید خلق کنند. بر خلاف تصورات بازی خلق شده حتما نباید یک بازی ویدئویی یا کامپیوتری باشد و میتواند یک بازی ساده اما سرگرمکننده فیزیکی باشد. موضوعی که امسال تیمهای بازیساز در رویداد گلوبال گیم جم باید برای آن بازی میساختند نیز در موردتعمیر کردن یا « repair» بود.

«حسین مزروعی» مدیرعامل آواگیمز در مورد جزییات بیشتر و اهداف این رویداد به پیوست گفت: «رویداد گلوبال گیمجم رویدادی جهانی است که هر سال در پایان اولین ماه میلادی در سراسر دنیا برگزار میشود. بازیسازاندنیا در روز خاصی دور هم جمع میشوند و بازی میسازند. آواگیمز هم همزمان با این رویداد جهانی چنین رویدادی برگزار میکنداو ادامه داد: «این رویداد رقابتینیست و با هدف تیمسازی و مشارکت بازیسازان برگزار میشود. این رویدادها بر مبنای تعامل و مشارکت است و بازیها داوری نمیشود.» مزروعی همچنین بیان کرد: «هدف از برگزاری این رویداد این است کهبازیسازان بدون استرس و فشار بازی بسازند و به این صورت خلاقیت و استعدادهایشان شکوفا میشوداو در مورد موضوع بازیسازی امسال این رویداد هم گفت: «در این رویدادها بازیسازان با موضوع خاصی بازی میسازند. تم رویداد امسال تعمیر کردن یا « repair» است و همه بازیها باید به این موضوع مرتبط باشند

به گفته مزروعی علاوه بر این رویداد جهانی «گیمجمهای» یا «دورهمیهای بازیسازی» گوناگونی در دنیا به بهانههای مختلف برگزار میشود و حتی شرکتها هم میان کارمندان خود ۴۸ ساعت رویداد بازیسازی برگزار میکنند‌. مزروعیبا اعلام اینکه حدود ۱۴۰بازیساز در رویداد امسال شرکت کردند اعلام کرد: «تعداد درخواست‌ها برای شرکت در این رویداد بسیار بالا بود؛ اما ظرفیت ما محدود بود و نتوانستیم بیشتر از این تعداد میزبان بازیسازان باشیم

او در مورد سرنوشت بازیهای ساخته شده در این رویداد هم توضیح داد: «بسیاریاز شرکتکنندگان، شرکتها و تیمهای بازیساز هستند. بازی تولید شده دراین رویداد میتواند ایدهای برای آنها باشد برای تولید بازیهای دیگر؛ اما در کل این رویداد،رویدادی برای بازیسازی به صورت جدی و تجارینیست

برای بوکمارک این نوشته

http://pvst.ir/7e2

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top
×Close search
جستجو