skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پیش‌بینی بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد در اولین سال عرضه بازی GTA VI

۱۰ دی ۱۴۰۳

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

گزارشی از فایننشال تایمز می‌گوید عرضه بازی Grand Theft Auto VI که به یکی از بازی‌های مورد انتظار بازار سرگرمی تبدیل شده است در اولین سال خود حدود ۳ میلیارد دلار درآمد به همراه خواهد داشت. طبق این گزارش بازار کم‌رمق بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ یکی از بزرگترین رخدادهای خود را به لطف نسخه جدید بازی جی‌تی‌ای تجربه می‌کند.

به گزارش پیوست، گروه تحقیقاتی DFC Intelligence پیش‌بینی می‌کند GTA VI که توسط شرکت Take-Two Interactive در پاییز ۲۰۲۵ برای کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس عرضه می‌شود، بیش از ۱ میلیارد دلار پیش‌فروش خواهد داشت. تحلیل‌گران این شرکت پی‌بینی کرده‌اند که درآمد این بازی در ۱۲ ماه اول به ۳.۲ میلیارد دلار یا دو برابر درآمد یک ساله نسخه قبلی در سال ۲۰۱۳ برسد.

موفقیتی بی‌سابقه در صنعت سرگرمی

تحقق این پیش‌بینی، بازی GTA VI را در جایگاهی بالاتر از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴، مانند Inside Out 2 با فروش جهانی ۱.۷ میلیارد دلار و Deadpool & Wolverine با فروش ۱.۳ میلیارد دلار، قرار می‌دهد.

استروس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: «من هیچگاه موفقیت را پیش از رخ دادنش پیش‌بینی نمی‌کند. با این حال معتقدم که Rockstar Games [توسعه دهنده بازی GTA VI] بار دیگر چیز فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند… انتظارها بسیار بالا است.»

جامعه گیمینگ بیشتر از ده سال برای عرضه سری جدید این بازی جهان‌باز انتظار کشیده‌اند. این نسخه، داستان یک زوج مجرم به سبک بانی و کلاید را روایت می‌کند که در شهر خیالی Vice City دست به ماجراجویی‌های جنایی می‌زنند. اولین تریلر این بازی که در دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، بیش از ۲۲۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شد.

یوشیو اوساکی، مدیرعامل IDG Consulting، می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که این بازی یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های تاریخ سرگرمی، نه فقط در حوزه بازی‌های ویدئویی، بلکه در تمام رسانه‌ها باشد.»

چالش‌های صنعت بازی

با این حال، موفقیت احتمالی GTA VI یک استثنا در صنعتی است که را رکود طولانی‌مدت دست و پنجه نرم می‌کند. از سال ۲۰۲۲ تاکنون، واحد‌های بازی‌سازی شرکت‌هایی مثل Sony، Microsoft و ناشران بزرگی چون Take-Two، Electronic Arts و Ubisoft بیش از ۳۳ هزار نفر را اخراج کرده‌اند.

زلنیک با اشاره به اینکه کاهش تقاضا از سال ۲۰۲۲، همزمان با رفع محدودیت‌های همه‌گیری، باعث قافل‌گیری او شد، گفت: «ما هم به اجبار باید برخی از برآورد‌های رشد خود را باز‌بینی می‌کردیم.»

اما از نگاه او این صنعت دوباره در حال رشد است،‌ او می‌گوید: «هنوز خیلی زود است که بگوییم نسل فعلی کنسول‌ها به اوج خود رسیده‌اند.»

رشد محدود

برخی تحلیل‌گران مانند مؤسسه Ampere Analysis پیش‌بینی می‌کنند که مخارج مشتریان بازی و سرگرمی در سال ۲۰۲۵ با رشد محدود ۲.۲ درصدی به ۱۹۵ میلیارد دلار برسد. چنین نرخ رشدی پایین‌تر از سال‌های پیشین است و به کاهش کلی رشد بازار بازی اشاره دارد.

نیکلاس لاول، طراح و مشاور بازی، می‌گوید: «در ۲۵ سال گذشته صنعت بازی به حدی رشد کرده که حالا نمی‌دانیم چگونه باید در صنعتی که دیگر رشد نمی‌کند، کار کنیم.»

تلاش برای موفقیت پایدار

نسخه پیشین بازی محبوب راک‌استار یا GTA V همچنان پس از یک دهه با فروش بیش از ۲۰۵ میلیون نسخه، یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ است و نسخه‌ی آنلاین آن هر ماه میلیون‌ها گیمر را جذب خخود می‌کند. موفقیت نسخه پیشین یک بنیان محکم را برای عرضه GTA VI فراهم کرده است.

با این حال، توسعه بازی‌های بزرگی نظیر GTA VI هزینه‌های کلان دارد و هزینه ساخت این بازی بین صدها میلیون دلار تا ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.نیکلاس لاول می‌گوید: «شاید این آخرین مورد از چنین سرمایه‌گذاری عظیمی باشد. خیلی دیگر توان پذیرش چنین ریسکی را ندارند.»

 

https://pvst.ir/jwr

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو