skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

بانک‌ها در تلاش برای آماده کردن بستر دریافت رمز پویا

تحریریه پیوست

۱۳ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

۴ هفته از اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر اینکه مشتریان بانک‌ها رمز دوم پویا خود را فعال کنند، می‌گذرد. در این مدت بانک‌ها زیرساخت‌های خود را برای دریافت رمز دوم پویا توسط مشتریان آماده کردند. اما برخی از بانک‌ها چون پاسارگاد، گردشگری و سامان هنوز بستر پیامکی خود را راه‌اندازی نکردند. اما مدیران این بانک‌ها نیز همه نوید می‌دهند که بستر ارسال رمزپویای آنها از طریق پیامک تا ابتدای دی ماه آماده می‌شود.

به گزارش پیوست، طبق اعلام بانک مرکزی رمز دوم ایستا از اول دی‌ماه غیرفعال می‌شود و مشتریان بانک‌ها در این مدت باید رمز دوم پویای خود را فعال کنند.

مدیر بانکداری الکترونیک بانک سامان در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که به زودی اطلاع‌رسانی به مشتریان این بانک برای دریافت رمز پویا آغاز می‌شود. عباس میرزانیری گفت: «امکان دریافت رمزپویا از طریق اپلیکیشن که فراهم است.» او ادامه داد: «برای دریافت رمزپویا از طریق پیامک، ما در نظر داشتیم این امکان به صورت هماهنگ و هم‌زمان میان تمامی ابزارهای بانک سامان – شعبه، دستگاه خودپرداز و اینترنت- برقرار کنیم.» نیری بیان کرد: « زیرساخت ما برای ارائه این سرویس از طریق شعبه فراهم بود اما ما علاقه‌ای به کشیدن مشتریانمان به شعبه نداشتیم؛ از همین رو کمی تامل کردیم و به زودی مشتریان بانک سامان می‌توانند از طریق سایت بانک سامان و دستگاه‌های خودپرداز این بانک رمزدوم پویای خود را فعال کنند.»

بانک گردشگری نیز یکی دیگر از بانک‌هایی است که هنوز امکان فعال کردن رمز پویا از طریق بستر پیامک را برای مشتریان خود آماده نکرده است اما آنان نیز وعده داده‌اند که به زودی این بستر فراهم می‌شود.

شاهد تعبدی، معاون اداره فنی مهندسی بانکداری مدرن بانک گردشگری در پاسخ به این سوال که بانک گردشگری چه زمان به سامانه هریم متصل می‌شود، گفت: «بانک گردشگری مطابق با سایر بانک‌ها در نشست‌های متعدد فنی تشکیل شده توسط بانک مرکزی حضور و اقدام لازم برای ایجاد زیر ساخت‌های سامانه هریم را فراهم کرده است.در تاریخ ابلاغی بانک مرکزی  امکان استفاده مشتریان این بانک از سامانه هریم برای دریافت رمز پویا بر بستر پیامک فراهم خواهد شد.»

تعبدی در مورد اینکه تاریخ دقیقی برای اتصال این بانک به سامانه هریم وجود دارد یا خیر، افزود: «همه بانک‌ها برای اتصال به سامانه هریم در معرض آزمون قرار گرفتند. زیرساخت‌های بانک گردشگری نیز برای اتصال به سامانه هریم در ابتدا باید تست شوند. من نمی‌توانم تاریخ دقیقی اعلام کنم اما سعی می‌کنیم تا پانزدهم‌دی ماه این بستر را فراهم کنیم.»

به گفته تعبدی در حال حاضر تنها دو درصد از مشتریان بانک گردشگری رمز دوم پویا خود را فعال کرده‌اند. او همچنین در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی بانک گردشگری به مشتریان خود گفت: «همزمان با ابلاغ  بانک مرکزی و جلساتی که با بانک مرکزی برگزار کردیم، بانک گردشگری ترغیب مشتریان برای فعال‌سازی رمز دوم پویای کارت را از طریق پیامک ، انتشار محتوای آموزشی و آگاهی‏رسانی همگانی از طریق مبادی همه‏پخشی بانک از جمله وب‏سایت رسمی بانک و ابزارهای پذیرش و رسانه‌های جمعی انجام داده است.»

بانک پاسارگاد نیز از جمله بانک‌هایی است که هنوز به سامانه هریم متصل نشده است اما مهرداد حداد خوشکار، رئیس اداره نرم افزار بانک پاسارگاد از اتصال این بانک تا پایان آذرماه خبر می‌دهد.

او دراین مورد توضیح داد:‌ «زیرساخت‌ها و بسترها را فراهم کردیم اما آنها باید توسط بانک مرکزی تست شوند تا به صورت نهایی راه‌اندازی کنیم.»

خوشکار ادامه داد: «اگر مشکلی ایجاد نشود، تا پایان آذرماه به سامانه هریم متصل می‌شویم و مشتریان می‌توانند رمز دوم پویا خود را از طریق پیامک دریافت کنند.»

براساس گفته‌های خوشکار حدود ۲ درصد از مشتریان بانک پاسارگاد رمز دوم پویا خود را فعال کردند. او همچنین تاکید کرد: «بانک پاسارگاد هم با پیامک و هم در شبکه‌های اجتماعی در مورد رمز دوم پویا و نحوه فعال‌سازی آن اطلاع‌رسانی کرده است.»

با وجود اینکه شبکه‌ بانکی کشور از ابتدای آذر ماه از طرق مختلف سعی در اطلاع‌رسانی به کاربران خود برای دریافت رمز پویا کرده‌اند اما هنوز تعداد کمی از مشتریان بانکی هستند که تاکنون اقدام به فعال کردن رمز پویای خود کرده‌اند. از همین رو پیش‌بینی می‌شود اول دی‌ماه و هم‌زمان با اجرای طرح و از کار افتادن رمزهای دوم ایستا بخش زیادی از کاربران بانکی با مشکل مواجه شوند.

طبق برنامه‌ریز‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی تمامی کسانی که اقدام به خرید اینترنتی یا از طریق اپ‌های مختلف اقدام به انتقال وجه می‌کنند و در نهایت برخی از فعالیت‌های بانکی خود را از مسیرهایی انجام می‌دهند که نیاز به حضور فیزیکی کار نیست باید رمز دوم پویا دریافت کنند.

http://pvst.ir/6xr

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو