الزامات قانونی و بودجههای تعیین شده با حملات سایبری که سازمانها با آن مواجه هستند همخوانی ندارد
الزامات قانونی و بودجههای تعیین شده با حملات سایبری که سازمانهای ایرانی با آن مواجه…
۵ آذر ۱۴۰۳
۲۹ آبان ۱۳۹۹
زمان مطالعه : ۴ دقیقه
«مدرسه بازی سازان فردا» افتتاح شد و ۴۰ هزار عضو این مدرسه در کانال بازیسازان فردا در شبکه شاد از امروز (۲۹ آبانماه) میتوانند به محتواهای آموزش بازیسازی دسترسی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در این مراسم سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در مراسم افتتاح مدرسه «بازی سازان فردا» با بیان اینکه بنیاد متولی حمایت، نظارت، سیاست گذاری و تنظیمگری در حوزه زیست بوم بازیهای دیجیتال است، گفت: «آنچه مهم است و باید به آن بپردازیم موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازیهای رایانهای است.»
او در این مراسم که به صورت آنلاین از شبکه دانش آموزی شاد پخش شد، افزود: «آخرین دادههای بررسی شده در تازهترین پیمایش ملی بنیاد نشان میدهد که در یک دهه اخیر ( از سال ۸۹ تا کنون) مجموعه بازیکنان بازیهای دیجیتال ۲ برابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است. این آمار نشان دهنده مصرف روزانه بالای بازیهای ویدئویی در کشور است و اینکه امروز بازیهای ویدئویی جایگاه رسانهای مهمی در همه دنیا پیدا کرده است.»
سیدصادق پژمان با اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره فراگیری کرونا گفت: «همراه شدن آموزشها و بازیها با همدیگر میتواند در شرایط فعلی کمککننده باشد و شیوع کرونا برخی موضوعات چون آموزشهای مجازی را تسریع کرد. ما در بنیاد از قبل زیرساختهای این امر را فراهم کرده بودیم، ولی این امکان با این فراگیری که الان توسط آموزش و پرورش فراهم شده، وجود نداشت.»
پژمان افزود: «قرار است کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد، شروعی برای آموزشهای فراگیر باشد به طوریکه آموزشها فقط متمرکز در تهران و مراکز استانها نباشد. چون بنیاد در تهران بود، سایر استانها از این ظرفیت محروم بودند. امروز بالغ بر ۴۰ هزار نفر در همان ابتدای کار عضو کانال مدرسه بازیسازان فردا در شبکه شاد شدهاند که نشان دهنده علاقمندی و حساسیت نسبت به این موضوع در سطح کشور است.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه محتواهای آموزشی به صورت تعاملی در کانال ارائه میشود، گفت: «شرایط تعامل اساتید با دانشآموزان فراهم شده و محتواهایی نیز با همکاری معاونت پرورشی آماده شده که به مرور در این کانال بارگذاری میشود و فکر میکنم این دیباچه شروع یک اقدام بزرگ است. حجم استقبال نشان میدهد که ما کار سختی در پیش داریم.»
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد هدف راهاندازی این مدرسه گفت: «هدف مدرسه بازیسازان فردا ارتقا دانش و سواد رسانهای دانشآموزان با استفاده از بازیهای رایانهای، کشف استعدادها و آموزش و تربیت با رویکرد عدالت بخشی است.»
او با اشاره به آمادگی این معاونت برای ایجاد نمایندگیهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای در کشور، افزود:«نیاز است تا در هرکانون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، مرکزی را برای بنیاد ملی بازیهای رایانهای دایر کنیم. ما آمادگی داریم که در هزار و 130 کانون در کشور نمایندگی بنیاد بازیهای رایانهای را برای یک حلقه اتصال ایجاد کنیم.»
کاظمی با بیان اینکه اگر شرایط حضور هم فراهم شد، میتوان اتاق ویژهای برای بازیهای رایانهای در کانونها در نظر بگیرند، بیان کرد: «باید چارجوبهای قانونی را محکم کنیم و در صورت نیاز به مصوبهای از شورای عالی آموزش و پرورش، میتوانیم با ارائه پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش امکان جذاب و موثر را در نظام تعلیم و تربیت به کار بگیریم.»
علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این مراسم گفت: «طرح مدرسه بازی سازان فردا پس از یک سال تلاش شبانه روزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو بازیهای رایانهای اجرا شد تا بتوانیم به دانش آموزان خدمت جدید و ویژه ارائه دهیم. امروز بازیهای رایانهای یکی از نیازهای جدی بچههاست که اگر آموزش و پرورش وارد حوزه بازیهای دیجیتال نشود خطرات ، نگرانیها و آسیب شدیدی آن را تهدید میکند.»